قزوین؛

رهاسازی پرندگان شکاری

پرندگان شکاری در باغات سنتی قزوین رهاسازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ۱۴بهله جغد و ۵ بهله سارگپه در بافت باغات سنتی قزوین برای مبارزه بیولوژیک با گونه مهاجم سنجاب رها سازی شد.

سیاوش شمسی پورافزود : گونه های رها شده پرندگانی از سراسر کشورهستند  که برای باز پروری به مرکز احیا و بازپرور سازمان حفاظت محیط زیست در تهران تحویل شده بود و پس از باز پروری و اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست تحویل این اداره کل و در باغات رها سازی شد.

مدیر اداره کل حفاظت محیط زیست استان هدف از رها سازی پرندگان شکاری را مبارزه بیولوژیک با گونه مهاجم سنجاب ایرانی در باغات سنتی قزوین بیان کرد و گفت : این طرح  برای اولین بار است که در کشور و در استان قزوین اجرایی می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت:مبارزه بیولوژیک و کنترل جمعیت سنجاب ایرانی در باغستانهای سنتی قزوین بدلیل مشکلی است که در چند سال گذشته با افزایش جمعیت سنجاب در باغستانها رخ داده که برای مناسب بودن شرایط زیستی برای این گونه جمعیت آن در باغستان زیاد شده است.

شمسی پور اعلام کرد : نقش این پرندگان شکاری در زنجیره غذایی، بعنوان کنترل کننده سنجاب ها بسیار حائز اهمیت است.

به گفته ی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ، جمعیت پرندگان در دهه های اخیر خود متاثر از کنترل غیر بیولوژیک آفات (کنترل شیمیایی) قرار گرفته است به نحوی که شاهد کاهش چشمگیر جمعیت اکثر پرندگان شکاری هستیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین یادآور شد: هرگونه شکار در باغات سنتی قزوین ممنوع است و با متخلف به شدت برخورد قانونی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار