کتاب‌هایی در میان انبوه آثار پیرامون امام حسین (ع) وجود دارد که از قیام جاودانه سیدالشهداء می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در میان کتاب‌هایی که به موضوع عاشورا می‌پردازند، کتاب‌هایی وجود دارند که سخنان امام حسین (ع) را نقل کرده‌اند.

از جمله آنها کتاب «فرهنگ جامع سخنان امام حسین (ع )» است. این کتاب توسط گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم منتشر شد و ترجمه آن را «علی مویدی» عهده دار بود. در این اثر ترجمه کلمات امام حسین (ع) را مشاهده می‌کنیم. پیش از این کتاب، در سال 73 نیز گروه حدیث دانشکده باقرالعلوم آن را تهیه و منتشر کرده است. 

«قیام جاودانه» نام کتابی از «محمدرضا حکیمی» است که دفتر نشر فرهنگ اسلامی آن را منتشر کرد. در آن عناوینی چون عاشورا و جهان اسلام، عاشورا و انسان نو، عاشورا و عدالت، عاشورا انقلاب و حکومت ها، اسلام و مردم، طاغوت‌زدایی تنها راه رهایی و عدالت محو سیمای فقر دیده می‌شود.
 
«زندگانی امام حسین (ع)» اثر «سید هاشم رسولی محلاتی» توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است. این کتاب با هدف ترویح ابعاد زندگی و سیره امام حسین (ع) در 591 صفحه و هفده بخش تدوین شده است. کتاب دیگر «در کربلا چه گذشت» اثر «مرحوم شیخ عباس قمی» است. این کتاب را «آیت الله کمره ای» ترجمه کرد و از سوی انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شد.
 
«تاریخ سیدالشهدا» را «شیخ عباس صفائی حائری» تالیف و انتشارات مسجد مقدس جمکران آن را منتشر کرد. در این اثر ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) بررسی و پرداخته شده است.



انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار