شهرداری قائم‌شهر با برنده شدن در مزایده فروش کارخانه نساجی شماره 1 این شهر مالک قدیمی‌ترین کارخانه نساجی مازندران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا رحیمی، شهردار شهرستان قائمشهر گفت : شهرداری قائم‌شهر با توافق نظر و همکاری شورای اسلامی شهر در پنجمین مزایده واگذاری کارخانه در اول ماه محرم شرکت کرد و توانست طبق قیمت کارشناسی 30 میلیارد تومان برنده مزایده شود.

وی افزود: طرح واگذاری و خصوصی‌سازی کارخانجات نساجی مازندران در دستور کار سازمان خصوصی سازی کشور قرار داشت و چندین مزایده برای واگذاری کارخانه نساجی شماره یک انجام شد. شهردار شهرستان قائمشهر گفت : با توجه به نگرانی‌های مردم و مسئولان در خصوص واگذاری قدیمی‌ترین کارخانه قائم‌شهر که به نوعی تاریخچه و شناسنامه این شهر محسوب می‌شود به افراد غیربومی و تکرار نشدن تجربه تلخ واگذاری کارخانه نساجی شماره 3 به بخش خصوصی، با توافق کلی اعضای شورای شهر قائم‌شهر، شهرداری در مزایده اخیر شرکت کرد و برنده مزایده شد.

رضا رحیمی هدف از خرید کارخانه نساجی را ، زنده نگه داشتن خاطرات شیرین این کارخانه در اذهان مردم این دیار بوده که یادآور روزهای خوبی برای کارگران و مردم زحمتکش این سرزمین است.

کلنگ احداث این کارخانه در سال 1307 به زمین خورد و احداث بنا و خريد و نصب ماشين آلات در زمینی به مساحت 6633 متر مربع به مدت دو سال بطول انجاميد و در سال 1309 بهره برداری از ماشين آلات شروع شد.

کارخانه نساجی قائمشهر 3 واحد توليدی شماره های 1،2و3 توليد (ريسندگی، بافندگی، و رنگرزی) پارچه های پنبه ای، پشمی و گونی بافی ايجاد گشت كه در دهه های بعد به 5 واحد رسيد.

این کارخانه بیشتر به منظور تهیه پارچه های لباس سربازان شروع به کار کرد اما از سال 57 به بعد كل تولیدات آن متنوع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.