کتاب دانش بومی آبخیزداری در استان هرمزگان به چاپ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، ابوالقاسم حسین پور معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: مولفین این کتاب که سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور آن را چاپ کرده است سعید چوپانی، ابوالقاسم حسین پور، حسین رستگار، حسین حسین پور، محمود دمی زاده از کارشناسان هرمزگانی هستند.
وی افزود: تدوین این کتاب بر اساس نتایج طرح مشترک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام شده است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: این کتاب با هدف شناسایی و معرفی دانش بومی آبخیزداری در استان مانند شیوه های سنتی حفاظت آب و خاک، استحصال باران، جداسازی آب شور و شیرین، مدیریت رواناب های سطحی و بهره برداری از سیلاب های فصلی، تغذیه سنتی آبخوان های زیرزمینی، بهره برداری از اراضی شیبدار و غیره در سواحل، جزایر و کرانه های خلیج فارس و دریای عمان در پهنه جغرافیای هرمزگان انجام گرفته است.
 هرمزگان 4 میلیون 60 هزار هکتار مرتع، بیش از یک میلیون و 700 هزار هکتار جنگل ، یک میلیون و 500 هزار هکتار بیابان ، 7 هزار و 430 سازه آبخیزداری با ظرفیت سالانه 500 میلیون مترمکعب دارد.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار