بنا بر اعلام نمایندگی روسیه در شورای امنیت، آمریکا مانع صدور بیانیه این نهاد در خصوص محکومیت حمله تروریست‌ها به سفارت مسکو در دمشق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امریکا و هم پیمانانش مانع صدور بیانیه شورای امنیت در خصوص محکوم کردن حمله تروریست‌ها به سفارت این کشور در دمشق شدند.

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از نمایندگی دائم این کشور در سازمان ملل اعلام کرد: هیئت آمریکایی در شورای امنیت سعی داشتند عناصر غیرمرتبطی را در بیانیه درج کنند و انگلیسی ها و اوکراینی‌ها نسبت به توافق ژنو در خصوص روابط دیپاماتیک به صورت آشکار بی توجهه بودند.

 نمایندگی دائمی روسیه  با اشاره به حمایت همیشگی این کشور از نمایندگی‌های غربی در موادری این چنینی افزود: باید بدانیم که اصول اخلاقی برخی از همکاران ما در شورای امنیت به صورت کاملا جدی دچار تزلزل شده است.

 روسیه پیش‌نویس بیانیه شورای امنیت در خصوص محکوم کردن حمله به سفارت این کشور در دمشق در روز دوشنبه را به این شورا ارائه کرده بود.

 وزارت خارجه روسیه تاکید کرد هدف قرار گرفته شدن سفارتش در سوریه نتیجه اقدامات آمریکا و برخی همپیماناش در دامن زدن به بحران این کشور است.

این وزارتخانه تاکید کرد: روسیه تمام اقدامات لازم برای از بین بردن خطر تروریسم در سوریه و بازگرداندن صلح و امنیت به این کشور را به زودی انجام خواهد داد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار