سمنان؛

افزایش 70درصدی واحدهای تولیدی استان تا پایان سال

محمدرضا خباز استاندار سمنان گفت: با تزریق تسهیلات کم‌بهره به واحدهای صنعتی و تولیدی این استان ظرفیت تولید به حدود 70 درصد افزایش می‌یابد.

افزایش 70درصدی واحدهای تولیدی استان تا پایان سال
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا خباز استاندار سمنان در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور علی طیب‌نیا در سمنان برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و صنعتی در استان سمنان در صورت تحقق وعده تسهیلات کم‌بهره که بخش قابل توجه ان از طریق تسهیلات رونق تولید محقق شده تقریبا دو برابر می‌شود.

وی با اشاره به دیدار خود با رئیس‌جمهور افزود: در آن دیدار بنده به دکتر روحانی وعده دادم در صورت تحقق تسهیلات هزار میلیارد تومانی و ایجاد یک تحرک اساسی در تولید، این اتفاق در استان می‌افتد و خوشبختانه امروز که بخش مهمی از این وعده‌ها عملی شده می‌بینم تحقق وعده ما نیز دور از دسترس نیست و تا پایان سال این اتفاق مبارک هم در استان می‌افتد.

استاندار سمنان به استقبال واحدهای مشکل‌دار استان از سامانه بهین‌یاب اشاره و خاطرنشان کرد: تا اکنون ۷۶۶ واحد صنعتی و کشاورزی در این استان سمنان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های سطح استان معرفی شدند و این واحدها تا به این هفته 333 میلارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

خباز به ثبت‌نام بالغ بر دو هزار و 2500 واحد صنعتی و تولیدی در سامانه بهین‌یاب اشاره و تصریح کرد: این واحدها در مجموع 787 میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی از بهره‌مندی نهایی ۲۳۵ واحد از این تسهیلات ارزان‌قیمت تا ابتدای هفته جاری خبر داد و گفتخوشبختانه بانک‌های استان بیش از تعهد خود برای ارائه تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار اعلام آمادگی کردند که جای تقدیر دارد.

خباز از تعهد ۴۴۳ میلیارد تومانی بانک‌های این استان خبر داد و افزود: بانک‌های این استان 20 میلیارد تومان بیش از تعهد خود تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: البته شمار بیشتری از واحدها با رقمی بیشتر از تعهدات بانک‌ها معرفی شدند که تلاش می‌کنیم با رفع مشکل نقدینگی آنها فضا را برای بازگشت رونق به استان فراهم کنیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه بانک‌های ملی، صنعت، ملت و بانک کشاورزی استان تاکنون 50 درصد از تعهد خود را عملی کردند گفت: مابقی بانک‌ها نیز موظف شدند که سهم پرداختی های خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.