رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان از تحت پوشش امدادی قرارگرفتن هیات‌های عزاداری در روز تاسوعای حسینی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عاشور قنواتی، رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان با عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا‌عبداله الحسین (ع) به همه شیعیان و عزاداران آن امام شهید گفت: یکی از وظایف اصلی جمعیت هلال احمر آموزش و سازمان‌دهی تیم‌های امدادی تخصصی مختلف از قبیل نجات در جاده،  ارتفاع، آوار، سیلاب وکوهستان برای امداد‌رسانی به هموطنان در حوادث و بلایای طبیعی در سراسر کشور و در بعضی از مواقع در خارج از کشور است.

وی افزود: تاکنون بیشتر مراسمات مذهبی و ملی در سطح شهرستان و بخش‌های تابعه را با اعزام نجاتگران جمعیت تحت پوشش امدادی قرار داده‌ایم که این کار خدمت‌رسانی به مردم باعث افتخار جمعیت هلال احمر است.

رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان در ادامه خاطرنشان کرد: طبق سنت همه ساله در روز تاسوعای حسینی هیات‌های عزاداری از سطح شهرستان و روستاهای تابعه و از بندر دیلم با پای پیاده عازم روستای امام‌زاده عبدالله واقع در کیلومتر 45 محور هندیجان به دیلم می‌شوند و با تجمع در محل بارگاه امام‌زاده  عبدالله عزاداری می‌کنند.

قنواتی عنوان داشت: جمعیت هلال احمر برای کمک‌رسانی در حوادث احتمالی با توجه به خیل عظیم جمعیت این مراسم، مسیرهای منتهی به امام‌زاده و هم در محل امام‌زاده را تحت پوشش امدادی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به آمادگی تیم‌های امدادی و تخصصی جمعیت هلال احمر برای کمک‌رسانی در تمام ساعات شبانه روز افزود: همه این نجاتگران عضو تیم‌های امدادی هلال احمر به صورت رایگان و تنها با علاقه شخصی خودشان برای یاری رساندن به هموطنان در حوادث با جمعیت همکاری می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان ابراز امیدواری کرد: که هیچ وقت شاهد بروز حادثه‌ای در سطح کشور و شهرستان نباشیم و هموطنان و همه مردم دنیا در سلامت و آرامش کامل زندگی کنند.

قنواتی در پایان از فرمانداری شهرستان، امام جمعه، شهرداری، بخشداری‌های دو بخش مرکزی و چم‌خلف، شهرداری شهر زهره و همه نجاتگران، اعضای جوانان، واحد داوطلبان و همه ادارات، نهادها و سازمان‌هایی که درطول سال در زمینه‌های مختلف با هلال احمر همکاری می کنند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.