نخست وزیر عراق در خصوص «ماجراجویی» آنکارا در عراق هشدار داد و گفت بغداد به دنبال گزینه نظامی برای مقابله با نیروهای ترکیه نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سومریه نیوز، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، در خصوص تبدیل شدن ماجراجویی ترکیه در عراق به جنگی منطقه‌ای هشدار داد و گفت: ما به دنبال گزینه نظامی بمنظور مقابله با نیروهای ترکیه در شمال عراق نیستیم و برای  موصل پس از آزادی آن از دست داعش برنامه‌هایی داریم.

وی در کنفرانس خبری روز گذشته (سه‌شنبه) خود در بغداد گفت: ورود نیروهای خارجی به خاک عراق برای تعیین وضع آن امری بر خلاف اجازه دولت عراق است و ما حضور هرگونه نیروی خارجی در کشورمان را نمی‌پذیریم.

نخست وزیر عراق افزود: حضور نیروهای ترکیه در عراق نقض حاکمیت کشور ماست. اصرار آنها (ترک‌ها) برای ماندن بی دلیل است؛ زیرا داعش در مرز سوریه به ترکیه نزدیکتر است.

وی گفت: ما برای حفظ شهر موصل پس از آزادسازی آن از دست داعش و استثمار نشدن آن از سوی نیروهای ترکیه، برنامه‌هایی داریم.

حیدر عبادی در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد: نامزدهای خود را برای تصدی پست‌های وزارتخانه‌های دفاع و کشور در چند روز آینده معرفی می‌کنم.

 نخست وزیر عراق در خصوص رابطه میان اربیل و بغداد  نیز اعلام کرد: مشکلات میان اقلیم و عراق در یک یا دو جلسه حل نمی‌شود و تنها در سایه عراقی واحد و یکپارچه می‌توان مشکلات را برطرف کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار