فرماندار بیله‌سوار گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۵۰۰ هکتار از اراضی بیله‌سوار به کشت کلزا اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم در بازدید از مزارع کلزا در شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: امسال برای نخستین بار با حمایتهای دولت و جهاد کشاورزی بیش از 3500 هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان بیله‌سوار به کشت محصول کلزا اختصاص می‌یابد و این شهرستان در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشت و تولید محصولات روغنی در دو سال اخیر روند رو به رشد فوق العاده‌ای داشته است.

وی گفت: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و توسعه کشت دانه‌های روغنی 50 درصد قیمت بذر به صورت یارانه‌ای ارائه شده و نیز بیمه رایگان و تسهیلات کم بهره به کشاورزانی که به کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا مبادرت دارند ارائه می‌شود.

فرماندار بیله‌سوار با اشاره به اینکه سال گذشته 150 هکتار از مزارع شهرستان بیله‌سوار به کشت این محصول اختصاص یافته بود افزود: امسال با حمایتهای دولت و جهاد کشاورزی و ارائه تسهیلات کم بهره کشت این محصول در شهرستان به بیش از 3500 هکتار افزایش یافته است.

حلیم بیان کرد: آگاهی بخشی به کشاورزان در خصوص توسعه کشت دانه‌های سویا، آفتابگردان، کنجد و کلزا به عنوان کشتهای استراتژیک است و تولید دانه روغنی کلزا در سطح گسترده در مناطق مختلف کشورمان منجر به کاهش واردات بی‌رویه روغن خوراکی و کاهش وابستگی‌ها به خارج می‌شود.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق در زمینه توسعه کشتهای گلخانه‌ای با هدف اقتصادی‌تر کردن کشاورزی منطقه گفت: اصلاح الگوی کشت، ترویج تنوع کشت محصولات، توسعه کشتهای استراتژیک از جمله گندم، کلزا، کنجد و دانه‌های روغنی از مهم‌ترین راهکارها برای اقتصادی کردن بخش کشاورزی شهرستان و استان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.