معاون امور درمان وزارت بهداشت گفت: اعتبار سنجی درمان گام جدیدی در برنامه تحول نظام سلامت کشوراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عسگری صبح امروز درهمایش آموزشی نسل نوین اعتبار سنجی درمان در تالار ابن سینا مشهد افزود: بزرگترین طرحی که در حوزه بهداشت و درمان در این دولت کلید خورد، طرح تحول نظام سلامت بود.
وی گفت: اعتبار سنجی نشان دهنده استاندار و کیفیت خدمات است.
وی افزود: بزرگترین چالش بیمارستان ها عدم تامین به موقع منابع مالی ازسوی بیمه هاست که باعث شده درآمد های بیمارستان با تاخیر وارد چرخه مالی بیمارستان شود.
عسگری گفت: اعتبار سنجی می تواند ساختار مدیریتی را با چرخه مالی تنظیم کند تا تاخیر در پرداخت ها، بیمارستان ها و واحدهای درمانی را به عقب برنگرداند.
معاون امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم استاندارد های اعتبار سنجی را نه در ویترین بیمارستان بلکه بر بالین بیماران شاهد باشیم، مدیریت سنتی را منسوخ دانسته و گفت: اعتبار سنجی با پردازش کلیه جزئیات مانند زیرساخت ها، پیامدها، پیشگیری ها، مدیریت منابع انسانی، مدیریت اطلاعات و... یک سند و ابزار قوی برای مدیریت نوین بیمارستانی ارائه می دهد.
عسکری افزود: محتوا ، روش و ارزیابی سه جزء اعتبار سنجیست که با استفاده از آنها می توان بجای یک سنجش سطحی یک برش از بیمارستان را با تمام جزئیات بررسی کرد.
وی تعیین رتبه بیمارستانی را بخشی از مفهوم اعتبار سنجی دانست و گفت: اعتبار سنجی مدلی الهام بخش و ابزاری موثر برای بهبود کیفیت و ارتقای ایمنی بیماران دانست.
دکتر صباغ قائم مقام معاونت درمان و امور پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیزدر این همایش با تاکید بر ضرورت اعتبار سنجی گفت: آنچه نمود اعتبار سنجیست واقع گرا و عادلانه برخورد کردن با بیمار است.
دکتر صباغ گفت: ایمنی و رضایت مندی بیمار، مشارکت در درمان بیمار، بهبود رابطه با خانواده بیمار، اخذ اجازه و رضایت نامه برای تمام فعالیت هایی که برای بیمار انجام می شود، برخورد با مشکلات و حوادث، بازخورد درمان پس از مرخص شدن بیمار، اثر بخشی درمان را نمونه ای از مباحثی در محور اعتبار سنجی دانست که باید مورد صحبت قرار گیرد.
در این همایش که باحضور مهندس عسگری معاون امور درمان وزارت بهداشت و درمان، دکتر محرابی ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کارشناسان ستادی و مسعولین اعتبار بخشی و مدیران بیمارستانهای قطب 9 کشور برگزار شد به تشریح و تبیین اعتبار سنجی درمان پرداخته شد.
انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.