بوشهر ؛

تجهیز شدن آتش نشانان به 54 شناور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از خرید 54 شناور آتش‌نشان جدید با امکانات لازم خبر داد.

تجهیز شدن آتش نشانان به 54 شناوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد سعیدنژاد صبح امروز در همایش تجلیل از آتش‌نشانان و کارشناسان برتر بخش ایمنی بنادر کل کشور که در بوشهر برگزار شد اظهار داشت: در مقررات بنادر موضوع مربوط به استقرار اجباری HSE و تدوین قوانین آن توسط پیمانکاران به صورت یک الزام دیده شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته 3 هزار نفر توسط نیروهای امداد و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نجات یافتند و این موضوع اهمیت ایمنی و امدادی دریایی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما در سازمان بنادر، خرید و تأمین تجهیزات امداد و نجات و خرید کشتی و بالگرد برای امداد  و نجات دریایی است.

سعیدنژاد اضافه کرد: خرید 54 شناور آتش‌نشان جدید با امکانات لازم مصوب شده و در حال طی فرایند قرارداد است.

وی با اشاره به شرایط سازمان بنادر پس از دوران تحریم گفت: با وجود اینکه پس از برجام شاهد تحولاتی در عرصه دریا و دریانوردی بودیم اما در زمان تحریم حوزه دریا مهم‌ترین هدف بود ولی با تمهیدات اتخاذ شده این حوزه سریع‌تر از سایر بخش‌ها از تحریم خارج شد.

معاون وزیر راه با بیان اینکه برطرف شدن مشکلات ناشی از تحریم، تغییر ساختار در حوزه حمل و نقل را به وجود آورد بیان داشت:  در نیمه نخست امسال عملکرد بنادر کل کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است و عملکرد صادرات بیش از واردات بوده است.

سعیدنژاد با اشاره به رشد در حوزه کانتینری ، گفت: باید بتوانیم سواحل کشور و بنادری که سابقه تاریخی دارند را زنده نگه داشته و رونق دهیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در بندر بوشهر 500 میلیارد تومان پروژه در حال اجراست و افق‌های گسترده‌ای برای بندر بوشهر پیش‌بینی می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر بر توسعه سواحل تأکید کرد :  باید تلاش کرد تا سواحل کشور از رونق تجاری لازم برخوردار شوند و در این راه نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.