کرمان؛

قنات های راور ظرفیتی بزرگ برای پرورش آبزیان

جلسه ستاد مقاومتی شهرستان راور با محوریت گسترش شیلات برگزار شد .

قنات های راور ظرفیتی بزرگ برای پرورش آبزیانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، سیدحسن میرصادقی فرماندار راور گفت: اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه به اشتغال و بکارگیری جوانان و افراد جویای کار در کنار تولید ومصرف داخلی دارد.

وی گفت: با نگاه ویژه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در هر منطقه است که در راستای اشتغال زایی گام بردارد که یکی از آنها موضوع استفاده بهینه و درست از منابع آب چه در بخش های مختلف شرب ، کشاورزی و صنعت است که یکی از آنها می تواند تولید و پرورش آبزیان باشد.

میرصادقی بیان کرد: تولید بالای آبزیان در استان طبق تاکید استاندار کرمان باید در شهرستان ها هم صورت گیرد چرا که در شهرستان راور این پتانسیل وجود داشته ولی هیچ استفاده بهینه ای از آن نمی شود و همزمان با ذخیره آب در استخرها جهت مصارف کشاورزی می توان با پرورش آبزیان ، آب آن استخر را غنی کرد که در بخش کشاورزی یک مزیت است.

وی خاطر نشان کرد: در روستاهای این شهرستان چشمه ها و قنوات متعددی وجود دارد که می توان از آن به عنوان یک پتانسیل برای تولید آبزیان و پرورش ماهی استفاده کرد و در این زمینه مشارکت عموم مردم و بخصوص کشاورزان را می طلبد و از سوی جهاد کشاورزی و شیلات استان هم حمایت خواهند شد .

میرصادقی افزود: توجیه و فرهنگ سازی کشاورزان و مشارکت آنان برای اجرای این کار نقش به سزایی دارد که می توان با تشکیل تعاونی زمینه اشتغال ایجاد کرد.

یعقوبی معاون اداره کل شیلات استان بااشاره به توجه به افزایش رشد جمعیت در کشور و تولید مواد پروتئینی بخصوص آبزیان که جزو غذای سالم قرار دارد و نظر به اینکه استان کرمان در بخش شیلات به عنوان پایلوت و پیش رو قرار گرفته است باید در کنار پتانسیل موجود در بخش کشاورزی
و همزمان با استخرهای ذخیره آب پرورش ماهی را انجام داد که یک مزیت برای آن ایجاد می شود و ترویج و توسعه آن یک پتانسیل و ظرفیت است .

وی افزود: با توجه به ظرفیت خوب و مناسب شهرستان خصوصاً در منطقه گلو شور راور که در کشور نمونه می باشد می تواند بهترین مکان برای تولید و پرورش آرتیما باشد که بهترین تولید را می تواند داشته باشد و موقعیت مناسبی است و حتی به عنوان پایلوت در منطقه و کشور قرار گیرد و باید استفاده بهینه ای از این آب شود .

وی تعهد پرورش ماهی در شهرستان را 25 تن سردآبی ، 20 تن گرمابی و 75 تن خاویاری ذکر کرد و گفت پرورش ماهی یک فعالیت اقتصادی زودبازده و سودآور است و استان برای توسعه آن در شهرستان ها خصوصاً شهرستان راور نهایت همکاری و مساعدت را انجام خواهد داد .

انتهای پیام/ح
برچسب ها: راور ، شیلات ، ظرفیت ، قنات ، آبزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار