معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: مدیریت مصرف در ابعاد مختلف از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ علیرضا احمدی یزدی در همایش مدیریت مصرف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان با اشاره به 33 میلیون مشترک خانگی در کشور گفت : حدود 10درصد از برق در ادارات مصرف می شود. 

مدیریت مصرف از ارکان اقتصاد مقاومتی

احمدی یزدی اضافه کرد : یک سوم از مصرف کنندگان برق را مشترکین خانگی ، یک سوم دیگر مشترکین صنعتی و یک سوم را مشترکین عمومی اداری و کشاورزی و روشنایی ها  تشکیل می دهد .

احمدی یزدی حداکثر مصرف برق در تابستان امسال را  52 هزارو 693 مگاوات ذکر کرد و گفت :  این میزان در مهرماه به 37 هزار مگاوات کاهش یافته است.

 وی افزود : بامدیریت و صرفه جویی می توان بخش از این میزان مصرف را به ساعات غیر اوج منتقل کرد.

به گفته معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر به خاطر گرمای بی سابقه دنیا که بر کشور ما هم تاثیر گذاشته ، اوج مصرف در کشور از شب به روز منتقل شده است .

احمدی یزدی حفظ سلامتی انسان را یکی از ضرورت های بهینه سازی مصرف ذکر کرد و اظهار داشت : جهان جز مدیریت مصرف راه دیگری ندارد.

وی از آمرین امر به معروف ونهی از منکر  در ادارات خواست  با هر وسیله یا ابزاری که می توانند بهینه سازی مصرف را در ادارات نهادینه کنند.

مدیر کل تولیدی و صنعتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم در این همایش گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط یک دشمن دارد و آن بی تفاوتی است .

رضا بازرگان گفت :  قطب نمای امر به معروف ونهی از منکر باید به سمت احترام و تکریم باشد.

بازرگان افزود : در قرآن کریم 36 بارکلمه  امر به معروف و 18 بار کلمه نهی از منکرذکر شده و این نشان دهنده این است که بیشتر امر به معروف شود چون بر کم شدن نهی از منکر تاثیر دارد .

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مهارت است افزود : خوش اخلاقی ، خوش بینی ، خیرخواهی ، خستگی ناپذیری باید از ویژگی های منتقدین باشد .

حجت الاسلام حمدالله آزادی مسئول فرهنگی و دینی شرکت توزیع نیروی برق استان هم گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای سنگین بر عهده مردم است.

وی افزود: اگر امر به معروف جدی تر گرفته شود به نهی از منکر نیاز پیدا می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار