شیراز؛

برخورد با قاچاق کالای سلامت محور

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو بر عزم جدی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در مبارزه با متخلفان قاچاق کالاهای سلامت محور، تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ وی در همایش ملی پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور در شیراز با ابراز خوشحالی از توجه ویژه دستگاه ها نسبت به مبارزه با قاچاق کالا، سال 95 را نقطه عطف تاریخی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا برشمرد.
او با بیان اینکه هم اکنون بیشتر آیین نامه های قانونی مبارزه با قاچاق کالا، نهایی و اجرایی شده است، گفت: مهم تر از آن نیز فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه و در مقاطع مختلف است.
دکتر دیناروند ادامه داد: در مورد کالاهای سلامت نمی توان بر مبنای آزمایش نهایی نسبت به قابل مصرف بودن محصول اظهارنظر کرد، مسیر کنترل کیفیت در این کالاها دیگر آزمایشی نیست، بلکه باید شرایط تولید و نگهداری بررسی شود.
رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اهمیت کالاهای سلامت محور در مبحث قاچاق، گفت: در مورد این کالاها، تنها زیان اقتصادی مطرح نیست، بلکه موضوع آسیب رسیدن به مصرف کننده مطرح می شود و به همین دلیل، در قانون، جزای آن تشدید شده است و مجازات بیشتری دارد.
وی سودجویی را عامل مهم در قاچاق کالاهای سلامت محور عنوان کرد و گفت: این کالاها در کشور موجود است، اما به دلیل مسائلی مانند گران بودن قیمت، نوع تقلبی وارد بازار کشور می شود.
دکتر دیناروند تاکید کرد: در زمینه مبارزه با قاچاق، هر چه برخورد قاطعانه تر و جدی تر باشد، سلامت مردم بیشتر تضمین می شود، این موضوع هم اکنون در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در حال انجام است و مردم به کمک شناسه می توانند سلامت کالا را پیگیری و شناسایی کنند.
او با اشاره به تعریف سامانه شناسه گذاری، ادامه داد: تا پایان سال 95، این سامانه تکمیل می شود و کار شناسه گذاری تجهیزات پزشکی هم در دو ماه آینده آغاز می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو بار دیگر بر جدی بودن مبارزه در این حوزه تاکید کرد و ضمن ابراز امیدواری نسبت به موفقیت در آینده، یادآور شد: در حوزه سلامت، هیچ گاه وجود کالای قاچاق را تحمل نمی کنیم و پس از کشف و شناسایی، با مراکز متخلف برخورد قانونی می شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار