اصفهان؛

مرمت بخشی از قلعه تاریخی'قمیشلو' تیران در اصفهان

بخشی از قلعه 'قمیشلو' شهرستان تیران و کرون از توابع استان اصفهان توسط یک سازمان غیردولتی و با همکاری اهالی این منطقه، بهسازی و مرمت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس'ایکوم' (شورای غیردولتی موزه ها) ایران اضافه کرد: نخستین بار و به همت یاسر جلیلیان یکی از اعضای ایکوم، یک سازمان مردم نهاد میراث فرهنگی بمنظور مرمت این قلعه تشکیل شد که با کمک مردم، بخشی از این قلعه تاریخی را مرمت کرد.
سیداحمد محیط طباطبایی با اشاره به اینکه بخش اصلی هزینه این پروژه از طریق وام تأمین شده است، افزود: شرکت کنندگان در این طرح با کمک نقدی و خدماتی خود به پرداخت وام و مرمت این اثر ارزشمند کمک کردند.
هیأت اجرایی ایکوم متشکل از سیدمحمد بهشتی، حسن طالبیان، سیداحمد محیط طباطبایی ،علیرضا قلی نژاد و مهدخت محیط طباطبایی در سفر به منطقه از پروژه مرمت و بهسازی قلعه قمیشلو بازدید کردند و در جریان روند اجرایی آن قرار گرفتند.
قلعه تاریخی قمیشلو (قلعه شاهزاده قاجار) در دشتی پهناور بنا شده است و از آثار تاریخی شهرستان تیران و کرون به شمار می رود.
قلعه تاریخی قمیشلو، یک بنای قاجاری است که به استناد کتاب خاطرات مسعود میرزا ظل السلطان، بخشی از بناهایی است که به دستور این شاهزاده برای ییلاق و شکار بنا شده و بعد از وی نیز توسط پسرش صارم الدوله مورد استفاده قرار می گرفته است.
قلعه تاریخی قمیشلو دارای بخش های مختلفی از جمله شاه نشین، حرمسرا، بار عام، مطبخ، اصطبل، شربت خانه، محل اسکان تفنگچی ها، رعایا و باغبانان و همچنین باغ بزرگی در سمت شرقی آن است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.