فرماندار کوهبنان بر راه‌اندازی صنایع جانبی در جوار معادن زغال‌سنگ تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدرضا مهدلو در جلسه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه کوهبنان از جمله شهرستان‌هایی است که معادن غنی از جمله زغال‌سنگ را در دل خود جای داده است ، گفت :  با سیاست‌های انجام شده برخی معضلات و مشکلات رفع و در حقیقت با وجود آرامش نسبی معادن فعال‌تر شده‌اند.
 
وی افزود: معادن شهرستان کوهبنان در دو بخش دولتی و خصوصی فعالیت دارند و با توجه به تمام اقدامات صورت گرفته هنوز هم در بحث آماده‌سازی و اشتغال قابلیت‌هایی وجود دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مهدلو به راه‌اندازی صنایع جانبی در جوار معادن زغال‌سنگ اشاره کرد و گفت: در معدن پابدانای جنوبی که به صورت خصوصی اداره می‌شود در ماه‌های گذشته کلنگ احداث زغال‌شویی به زمین زده شده تا هم بحث استخراج و فن‌آوری در این معدن صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله معادن خصوصی کوهبنان چشمه پودنه است که به دلیل برخی از مشکلات این معدن به مدت یک سال تعطیل بود و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته و رفع برخی از مشکلات موجود این معدن رونق جدی گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده است.

مهدلو تصریح کرد:  در کوهبنان معادن سرب و روی نیز وجود دارد که عملیات اکتشاف و شناسایی آنان در حال انجام است و در این راستا تاکنون چهار معدن مجوز‌های لازم را دریافت و دو معدن فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: امیدواریم دو معدن دیگر نیز فعالیت خود را آغاز کنند که این خود می‌تواند در احداث کارخانه سرب و روی شهرستان و رفع مشکل بیکاری موثر باشد و همچنین به منظور فعال کردن معادن زغال‌سنگ از سرمایه‌گذاری شرکت مید کو نیز استفاده می‌شود.

فرماندار کوهبنان افزود: معادن کوهبنان نیاز به مطالعه وسیع‌تر و گسترده‌تر دارد تا پهنه‌ های جدید شناسایی شوند، با توجه به اینکه تعدادی از افراد طی سال‌های گذشته برخی از معادن شهرستان را ثبت داده‌اند و هیچ اقدامی در راستای استخراج و بهره‌برداری آنان صورت نگرفته، باید زمینه برای واگذاری این معادن به سرمایه‌گذاران جدید رقم بخورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار