تبریز؛

درخشش انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تبریز

انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه تبریز در نهمین جشنواره ملی حرکت افتخار آفریدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جشنواره ملی حرکت از دوم تا پنجم مهرماه در حالی در شهر کرمان برگزار شد که نام انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تبریز در آیین اختتامیه این جشنواره خوش درخشید و این دانشگاه به عنوان دانشگاه شایسته تقدیر در حوزه انجمن‌های علمی دانشجویی اعلام شد و در رده‌ دوم دانشگاه‌های کل کشور در حوزه‌ انجمن‌های علمی دانشجویی قرار گرفت.

انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه تبریز در هفت عنوان رقابتی جشنواره مقام کسب کردند که از نظر تعداد مقام نیز این دانشگاه در رده‌ دوم دانشگاه‌های کشور قرار گرفت.

در مجموع 19 بخش رقابتی در نهمین جشنواره ملی حرکت وجود داشت که دانشگاه تبریز در هفت زمینه موفق به کسب عنوان شد. انجمن‌های علمی علوم پایه دامپزشکی، مهندسی مکانیک، جغرافیا و گردشگری، گیاه‌پزشکی و  نانو الکترونیک با عناوین مختلف در این جشنواره ملی افتخار آفریدند.

انجمن علمی علوم پایه دامپزشکی نیز برای نخستین بار رتبه اول کشوری را در بخش اختراع برای دانشگاه تبریز کسب کرد.

انجمن علمی دانشجویی علوم پایه دامپزشکی در این جشنواره با اختراع سیستم ترجیح مکانی ناشی ازحرارت کامپیوتری توانست عنوان برگزیده (رتبه اول) در حوزه اختراع، ابتکار و نوآوری را در میان تمامی  انجمن های شرکت کننده دانشگاه های کشور کسب کند.

این اختراع به عنوان تکنیک پیشرفته و جدید برای ارزیابی هوشمند درد نوروپاتیک در موش های آزمایشگاهی به عنوان حیوان مدل، تولید شده است.

انجمن علمی مهندسی مکانیک نیز با برگزاری کارگاه های متعدد آموزشی در طول سال تحصیلی گذشته و همکاری با نهادهای تخصصی در حوزه آموزش فوق برنامه برای دانشجویان مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز توانست عنوان شایسته تقدیر در حوزه آموزش در میان دانشگاه های کشور را از آن خود کند.

انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز هم توانست عنوان شایسته تقدیر در بخش کارآفرینی و شایسته تشویق در حوزه نشریه را کسب کند.

انجمن علمی گیاهپزشکی دانشگاه تبریز نیز توانست با کتاب راهنمای آزمایشگاهی فوزاریوم عنوان شایسته تقدیر در حوزه تالیف و ترجمه کتاب را کسب کند که این کتاب به همت دانشجویان انجمن علمی دانشجویی گیاهپزشکی ترجمه و تلخیص شده و در خردادماه امسال به چاپ رسیده است.

انجمن علمی دانشجویی نانوالکترونیک با طراحی و ساخت سلول های خورشیدی دوست دار محیط زیست و بازیافت پذیر توانست عنوان شایسته تشویق در بخش انجمن علمی و محیط زیست را کسب کند.

گفتنی است: دانشگاه تبریز در بخش نمایشگاهی این جشنواره نیز حضور داشت که به اذعان کمیته داوران یکی از غرفه‌های متفاوت و پرمحتوای بخش نمایشگاهی نهمین جشنواره حرکت محسوب شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.