تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در ایالت اوهایو رقابت نزدیکی دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "سی‌بی‌اس نیوز"، رقابت نزدیکی میان هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – و دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه، در ایالت کلیدی اوهایو در جریان است. نتایج نظرسنجی دانشگاه "مون ماوت" نشان می‌دهد در ایالت اوهایو، هیلاری کلینتون نسبت به دونالد ترامپ، با 2 درصد حمایت بیشتر پیشتاز است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد 44 درصد رای دهندگان ساکن ایالت اوهایو از هیلاری کلینتون حمایت خواهند کرد. این در حالی است که در این نظرسنجی، 42 درصد از ترامپ اعلام حمایت کردند. 5 درصد این جامعه آماری اظهار کردند به "گری جانسون" – نامزد حزب لیبرترین – رای خواهند داد. بر اساس نتایج این نظرسنجی، تنها 1 درصد از "جیل استاین" – نامزد حزب سبز آمریکا – حمایت خواهند کرد و 6 درصد درباره انتخاب نامزد مورد اعتمادشان تردید دارند.

با این‌حال، در اواسط ماه اوت (هفته پایانی مرداد) فاصله کلینتون و ترامپ در نظرسنجی‌های انجام شده در ایالت اوهایو 4 درصد اعلام شده بود.

در تازه‌ترین نظرسنجی اعلام شده است عملکرد کلینتون در مقایسه با نتایج نظرسنجی‌ها درباره باراک اوباما در سال 2012، در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست، آسیایی و اسپانیایی‌تبار ایالت اوهایو مناسب نبوده است. این نظرسنجی نشان می‌دهد دونالد ترامپ نیز در مقایسه با "میت رامنی" – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 آمریکا – در میان رای دهندگان سفیدپوست، عملکرد مطلوبی نداشته است.

در این نظرسنجی 35 درصد رای دهندگان اعلام کردند هیلاری کلینتون محبوبیت بالایی دارد. 30 درصد رای دهندگان در ایالت اوهایو درباره ترامپ نظر مطلوبی دارند. با این‌حال، 59 درصد رای دهندگان اعلام کردند رفتار هیلاری کلینتون در شان رئیس جمهور آمریکا است. تنها 33 درصد رای دهندگان درباره ترامپ این نظر را داشتند.

با این‌حال، ستاد کلینتون اعلام کرده است برای رسیدن این نامزد به ریاست جمهوری، لازم نیست در ایالت اوهایو پیروز شوند. مجمع گزینندگان در ایالت اوهایو 18 رای دارد. باراک اوباما در سال‌های 2008 و 2012 در این ایالت پیروز شد.

نظرسنجی دانشگاه "مون ماوت" بین روزهای 1 تا 4 اکتبر (بازه زمانی بین 9 تا 12 مهر) انجام شد. 405 نفر از اهالی اوهایو در این نظرسنجی شرکت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار