جنبش حماس اعلام کرد مقابله اشغالگران با کشتی زیتونه نوعی تروریسم سازمان‌یافته است.

حماس: مقابله اسرائیل با کشتی زیتونه نشانگر تجاوزات این رژیم است/فعالان حقوق‌بشری این کشتی به فرودگاه منتقل شدند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه فلسطین الیوم، جنبش حماس اعلام کرد: توقف کشتی زیتونه از سوی رژیم اشغالگر قدس، نوعی دزدی دریایی اسرائیلی و تروریسم سازمان یافته است.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: این اقدام گستره دشمنی، تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی را در حق مردم فلسطین نشان می‌دهد.

وی افزود: این حرکت با هدف مخفی کردن حقیقت موجود در نوار غزه و جنایات صورت گرفته در حق مردم به دنبال حصار ظالمانه رژیم صهیوینستی صورت گرفته است.

سخنگوی حماس گفت: جوامع بین المللی و تصمیم گیرندگان منطقه باید برای توقف این اشغال و جنایات و شکستن محاصره نوار غزه و نجات اهالی آن تلاش کنند. کشتی زیتونه باید به مسیر خود ادامه دهد و سایر افراد را برای شکستن این حصر ترغیب کند.

مقامات رژیم صهیونیستی که کشتی زیتونه را به بندر اسدود منتقل کرده بود، زنان فعال حقوق‌بشر این کشتی را از این بندر به فردوگاه بن گوریون منتقل کردند تا از این منطقه خارج شوند.

مینه حربلو و هدی رحمه که از شبکه خبری الجزیره همراه این کاروان بودند، اعلام کردند: مقامات اسرائیلی 72 ساعت به ما وقت داده اند تا این منطقه را ترک کنیم. ما هم اکنون در فرودگاه بن گوروین منتظر هواپیما برای بازگشت به کشورهایمان هستیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار