مشترکات اقتصادی وگردشگری این دو استان درقالب طرحی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های خبرنگاران جوان از سمنان؛  جلسه بررسی ظرفیتهای گردشگری دو استان همسایه مازندران و سمنان با حضور فرمانداران شهرستانهای ساری، سوادکوه شمالی، سوادکوه، قائمشهر، سمنان، شاهرود، مهدی شهر و دامغان در فرمانداری ساری برگزار شد.
فرماندار ساری در جلسه بررسی ظرفیت‌های گردشگری دو استان سمنان و مازندران، اظهار داشت: شهرستان‌های مازندران و سمنان دارای وجوه تمایز برای توسعه گردشگری بوده و باید در حوزه معرفی ظرفیت‌های این نقاط تلاش شود.
احمد حسین زادگان افزود: ظرفیت‌های خوبی در حوزه میراث و گردشگری در مازندران و سمنان داریم و باید تعاملات دو استان در این حوزه تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه طرح اقتصادی سمنان و مازندران را با پیوست صنعت گردشگری ایجاد خواهیم کرد، تصریح کرد: مشترکات اقتصادی و گردشگری این دو استان در قالب جلساتی صورت خواهیم داد.
فرماندار ساری با بیان اینکه مازندران و سمنان دارای اشتراکات فراوان طبیعی و فرهنگی هستند، افزود: باید ظرفیتهای گردشگری این دو استان برای همگان معرفی شود.
حسین زادگان با اشاره به اینکه مازندران دارای اماکن تاریخی و جنگلی بکری در منطقه است، گفت: هنوز بسیاری از این اماکن برای گردشگران معرفی نشده است.
فرماندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه مازندران مقصد سفر همه ایرانیان است، افزود: سمنان یکی از مقاصد سفر گردشگران برای زیارت حضرت ثامن الحجج قلمداد شده است.
سید عباس دانایی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی ویژه منطقه ای برای توسعه استان‌های سمنان و مازندران در حوزه گردشگری باید صورت گیرد، تصریح کرد: همایش‌های ملی گردشگری و آیین‌های مذهبی دو استان باید در منطقه برگزار شود.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.