آرامگاه فردوسی داری ظرفیت های عظیم گردشگری است و این منطقه، ظرفیت مهم گردشگری در مشهد محسوب می شود.

آرامگاه فردوسی، ظرفیت ویژه گردشگری شهریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد، گفت:  شهر مشهد سالانه میزبان 25 میلیون زائر داخلی و خارجی است که این امر سبب رونق اقتصادی در صنعت گردشگری این شهر است و منطقه توس نیز باید در شمار مناطق مهم گردشگری مشهد مورد توجه خاص قرار بگیرد.
علی قناویزچیافزود: در سال 1375طی بازدید  مقام معظم رهبری از منطقه توس و آرامگاه فردوسی با توجه به فرمایش و تاکید ایشان باید به این منطقه توجه ویژه ای داشت.  
وی ادامه داد: در راستای شناسایی معظلات و ارائه خدمات مناسب در شهر توس باید کارگروه مشترک با حضور نماینده سازمان میراث فرهنگی تشکیل شود.
مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: حقیقتا بعد از حرم مطهر رضوی، یکی از شاخص ترین  مکان های گردشگری در شهر مشهد آرامگاه فردوسی است و شهرداری مشهد در همه زمینه ها با میراث فرهنگی مشارکت خواهد کرد.
وی با اعلام آمادگی برای مشارکت در مراسم بزرگداشت فردوسی  تصریح کرد: شهرداری مشهد برای اجرای مراسم شعر در سطح ملی در مجموعه تاریخی توس آمادگی کامل دارد و چنانچه میراث فرهنگی و شهرداری منطقه۱۲ مشهد هماهنگی های لازم را انجام دهند، امسال شاهد برگزاری این مراسم خواهیم بود.
قناویزچی با تاکید بر احیای بافت تاریخی شهر توس خاطرنشان کرد: باید بستر مناسب جهت حضور بخش خصوصی و مشارکت های مردمی فراهم شود و با تغییر ضوابط می توان به این منطقه گردشگری سرو سامان داد.
گفتنی است برگزاری جلسات در سطح  مناطق با هدف شناسایی ظرفیت های هر منطقه انجام می شود.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.