نایب رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان شرقی گفت:نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تا کنون نتوانسته به اهداف خود برسد و از پتانسیل های خود استفاده بهینه را نکرده است.

عدم استفاده بهینه از پتانسیل های نظام مهندسی کشاورزی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد ابراهیم رمضانی در دیدار با روسای سازمانهای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سراسر کشور  با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی باید برای احراز جایگاه واقعی خود در استان تلاش کند و به دنبال حضور در مجامع مهم و تصمیم‌ساز باشد، افزود: وجود یک سازمان  قوی و با پشتوانه مالی و انسانی بالا می‌تواند سازمان را در اجرای بسیاری از کارها کمک و حتی در اجرای پروژه‌ها مشارکت داشته باشد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری کلانشهر تبریز  با بیان اینکه اینکه در قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی، حمایت از سمن های بخش کشاورزی و منابع طبیعی مورد تأکید قرار داده شده است، اظهار کرد: تقویت تشکل‌های این بخش یکی از زیرساخت‌های توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود.
به گفته وی  با وجود توانمندی های بالقوه و نقش بارز دانش آموختگان علوم کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست در دستیابی به اهداف توسعه پایدار ، امروز شاهد عدم واگذاری تصدی گری های این بخش توسط دستگاههای زیربط هستیم.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست آذربایجان شرقی   تاکید کرد:یکی از شاخص های اصلی ارزیابی عملکرد مدیران دولتی برای توسعه پایدار، میزان واگذاری امور تصدی گری به دانش آموختگان متخصص جویای کار و تحقق سیاست های محیط زیست کشور در حیطه مدیریت آنها و استفاده شایسته از ظرفیت سازمان های نظام مهندسی است.
محمد ابراهیم رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست گفت: امروزه موفقیت و اثر بخشی هرگونه برنامه مدیریتی در حفاظت و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی در گروی پایش بهینه و مناسب کمی و کیفی می باشد.
وی اضافه کرد :از این رو پایش واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی، نقش و اهمیت زیادی در امر مدیریت آلودگی و حفظ کیفیت محیط ایفا می کند.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به نقش فارغ التحصیلان سازمان در انجام پایش گفت: ما بدنبال پيشرفتي هستيم كه به حفظ منابع طبيعي و محيط زيست بيانجامد تا امانتي را كه بدست ما است با حفظ منابع طبيعي و محيط زيست به نسل بعد بسپاريم.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری کلانشهر تبریز توان تخصصی کارشناسان زیست محیطی دارای صلاحیت و رتبه را به منظور نظارت و پایش واحدهای صنعتی ، خدماتی، عمرانی و کشاورزی را بسیار بالا ارزیابی کرده و اظهار امیدواری کرد که در صورت اجرایی شدن این موضوع شاهد کاهش آلایندگی ها و تخریب زیست محیطی در سطح استان خواهیم بود.
این استاد دانشگاه گفت: با توجه به اهمیت بحث های زیست محیطی در استان و ضرورت واگذاری بخشی از وظایف غیر حاکمیتی اداره کل حفاظت محیط زیست و در سازمان های ذیربط  به بخش خصوصی دارای اهمیت است و سازمان نظام مهندسی با دارا بودن پتانسیل بالای دانش آموختگان محیط زیست در استان می تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.
وی توان تخصصی تشکل های زیست محیطی دارای صلاحیت و رتبه را به منظور نظارت و پایش واحدهای صنعتی، خدماتی، عمرانی و کشاورزی را بسیار بالا ارزیابی کرده و اظهار امیدواری کرد که در صورت واگذاری تصدی گری ها شاهد کاهش آلایندگی ها و تخریب زیست محیطی در سطح کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.