مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از حضور 950 ناشر داخلی و 50 ناشر خارجی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدپور در نشست مطبوعاتی و رسانه ای در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه همزمان با چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت از 26 مهرماه جاری تا یکم آبان ماه سالجاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز و در شش سالن به فضای 21 هزار و 500 مترمربع برگزار می شود.

وی اضافه کرد: انتظار داریم در نمایشگاه امسال کتاب ناشران با بیش از 100 هزار عنوان کتاب حضور یابند.

محمدپور، برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز را رویداد بزرگی فرهنگی در استان و منطقه نام برد و گفت: در این نمایشگاه صدها ناشر آخرین آثار و نشریات خود را در حوزه قلم و اندیشه به مخاطبان ارایه می کنند و علاقه مندان می توانند به راحتی و با کمترین هزینه به نیازهای علمی خود دسترسی پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود ناشران و پدیدآورندگان آثار مکتوب در این نمایشگاه با شناخت ذائقه های علاقه مندان، به سمت رفع نیازهای مخاطبان حرکت کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب علاوه بر تاثیرات فرهنگی در جامعه، در بخش های اقتصادی و گردشگری نیز تاثیرگذار است و از این فرصت باید به نفع استان استفاده شود.

محمدپور به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه اشاره و تاکید کرد: همه وظیفه داریم که در راستای آفزایش آگاهی های عمومی گام برداریم زیرا که بدون تحقق این امر مهم، روند توسعه مختل و متزلزل می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه ، اظهار کرد: ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی، برطرف کردن نیازهای علمی علاقه مندان و پژوهشگران، بارزترکردن اهمیت موضوع کتاب در جامعه و سوق دادن جامعه به سمت مطالعه و کتابخوانی و قرار دادن کتاب در سبد خانوار از جمله اهداف برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب است.

وی همچنین به برگزاری چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با نمایشگاه کتاب تبریز اشاره کرد و گفت: نمایشگاه قرآن در ایام محرم می تواند زینت بخش نمایشگاه کتاب باشد که با حضور 100 ناشر قرآنی و موسسات فعال در حوزه قرآن برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال 12 میلیارد ریال بن با 20 درصد تخفیف عرضه می شود، اظهار کرد: علاقه مندان برای تهیه بن خرید کتاب می توانند از شنبه هفته آینده و به مراجعه به سایت www.bonf.ir نسبت به ثبت نیاز خود اقدام کنند.

محمد محمدپور گفت: در این نمایشگاه برای افراد دارای مدرک تا دیپلم 300 هزار، لیسانس 500 هزار و بالاتر از لیسانس یک میلیون ریال بن خرید کتاب ارائه می شود .

وی ادامه داد: علاوه بر 20 درصد تخفیفی که شامل بن ها می شود 20 تا 30 درصد نیز از سوی ناشران تخفیف اعمال می شود و علاقه مندان با 50 درصد تخفیف می توانند کتاب ها را خریداری کنند.

وی افزود: بن های ارائه شده 10 روز پس از نمایشگاه نیز در 12 کتاب فروشی تبریز اعتبار خواهد داشت.

وی با اشاره به زمان برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تبریز، اظهار کرد: جابجایی زمان برگزاری نمایشگاه از اول مهر به آخر این ماه، این امکان را فراهم کرده که مراکز عملی و دانشجویان نیازهای خود را از این نمایشگاه تامین کنند.

محمدپور با بیان اینکه در نمایشگاه سال گذشته بیش از 30 میلیارد ریال فروش داشتیم، گفت: در نمایشگاه امسال نیز سعی می کنیم این رقم را تحقق بخشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال 817 عنوان کتاب در استان چاپ شده است، افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته 617 عنوان بود.

محمدپور اضافه کرد: در حوزه نشر کتاب جهش هایی اتفاق افتاده و روند نشر کتاب تسریع شده و تلاش داریم ظرف امسال بیش از 1500 عنوان کتاب منتشر کنیم.

وی افزود: البته در سطح کشوری تعداد نشر کتاب از 50 هزار عنوان به 80 هزار عنوان افزایش یافته که رقم استانی در مقایسه با رقم کشور اصلا مناسب نیست و استان از این نظر پس از استان های تهران، قم، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه پنجم قرار دارد.

محمدپور با بیان اینکه برای اجاره سالن های نمایشگاه کتاب، 2 میلیارد و 880 میلیون ریال پرداخت کرده ایم، افزود: البته این رقم جدای از هزینه های تجهیز و آماده سازی است.

وی اضافه کرد: همه ساله در پرداخت رقم اجاره دچار مشکل می شدیم ، اما خوشبختانه امسال و با پیگیری های استاندار و حمایت های وی، این مشکل رفع شده است.

محمدپور گفت: مذاکراتی نیز با اتوبوسرانی انجام داده ایم که شهروندان و علاقه مندان را از نقاط مختلف شهر به نمایشگاه انتقال دهند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.