شیراز؛

برگزاری همایش بزرگ «احلی من العسل»

به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) همایش بزرگ «احلی من العسل» در قدمگاه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام رحیم صفری گرائی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز بیان کرد: تجمع بزرگ نوجوانان عاشورایی تحت عنوان همایش «احلی من العسل» در روز ششم محرم الحرام که منتسب به حضرت قاسم ابن الحسن(ع) است برگزار می شود.
وی ادامه داد: حضرت قاسم (ع) با اینکه در دشت کربلا همچون نگینی در محاصره مخالفان و دشمنان دیانت قرار گرفت اما با اراده ای آهنین و لبهای تشنه و بدن زخم خورده ایستاد و شهادت را با آغوش پذیرفت تا زیر باز ذلت و ستم نرود و کشته شدن با عزت را از حلاوت شیرین ترین طعام، یعنی عسل، برتر دانست.
صفری افزود: ترویج روحیه استکبار ستیزی در جوانان و نوجوانان، آشنایی نسل جوان با زندگینامه و حماسه آفرینی شهدای جوان کربلا و شهدای دانش آموز وترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری از مهمترین اهداف برگزاری همایش «احلی من العسل» است.
وی تاکید کرد: این همایش روز 17مهرماه مصادف با 6 محرم الحرام رأس ساعت 10 صبح همزمان با سراسر کشور با نوای «لبیک یا حسین و هیهات من الذله» دانش آموزان برگزار خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز گفت: در این مراسم در خصوص فضایل حضرت قاسم بن الحسن و جایگاه وی در صحرای کربلا به سخنرانی پرداخته خواهد پرداخت.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار