ربات پینوکیو مانند یک کودک واقعی نحوه راه رفتن و صحبت کردن را از انسان‌ها می‌آموزد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توسعه ربات آی‌کیوب نزدیک به یک دهه با تیمی از دانشمندان خبره به طول انجامید. این ربات که انسان نما است و قرار است شبیه به انسان‌ها رفتار کند لقب پینوکیو گرفته است.

پینوکیو مثل یک انسان می‌بیند، می‌شنود و یاد می‌گیرد. لب پایینی این ربات نیز تکان می‌خورد تا به انسان واقعی نزدیک‌تر باشد.

آی‌کیوب فصل جدیدی از ربات‌های انسان نما در جهان است که با پیشرفت تکنولوژی روز به روز تکمیل‌تر و به روزتر می‌شود. یادگیری، قدرت شنیدن و حرف گوش دادن او درست مانند کودکان، آی‌کیوب را با انبوهی از تجربیات همراه می‌کند که بتواند درست را از نادرست تشخیص دهد و براساس آموزه‌هایش تصمیم درستی برای آنچه که قصد انجام دادنش را دارد بگیرد.

دکتر لوهان، دانشمند برجسته جهان در زمینه ساخت ربات انسان نما برای پینوکیو بیش از 8 سال وقت گذاشته و هر روز تحقیقات گسترده‌ای را برای بهبود آن از سر می‌گیرد.

ربات انسان نما در مراحل پیشرفته‌تر حتی می‌تواند مانند انسان در یک همایش سخنرانی کند. این‌گونه ربات‌ها می‌توانند به افراد در ایجاد استقلال و حمایت از تصمیم آنها، بیماران مبتلا به جنون و اوتیسم کمک شایانی کنند.

در سال 2009 از آی‌کیوب برای اولین بار در منچستر رونمایی شد که شرایط کنونی الان را نداشت و طرح اولیه بود. توسعه ربات پینوکیو هم‌چنان ادامه دارد.

رباتی که نحوه راه رفتن و صحبت کردن را از انسان‌ها می‌آموزد


رباتی که نحوه راه رفتن و صحبت کردن را از انسان‌ها می‌آموزد




 منبع:فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.