مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: از ابتدای امسال تا کنون 130 کیلوگرم فرآورده خام دامی معدوم سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، جعفر کافی گفت: در این مدت با بازرسی 2 هزار و 17 مورد بر کشتارگاه دام مورد 105 کیلوگرم فراورده خام دام سبک و سنگین معدوم شد.

وی افزود: همچنین با 2 هزار و 713 مورد بازرسی و نظارت بر مراکز فرآورده های خام دامی 125 کیلوگرم مرغ، ماهی و گوشت غیر قابل مصرف که تاریخ گذشته بودند یا پروانه بهداشتی نداشتند جمع اوری و معدوم شد.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار تصریح کرد: شهرستان انار دارای جمعیت دامی بیش از 60 هزار رأس دام سبک و سنگین، 35 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت بیش از 300 هزار قطعه، 14 واحد پرورش شتر مرغ با ظرفیت 700 قطعه، یک مرکز پرورش آبزیان، یک واحد کشتارگاه دام و 160 واحد توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون در راستای مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام، 6 هزار و 985 رأس دام بر عیله تب مالت( بروسلوز) واکسینه شدند، تست سل نیز از 625 رأس دام صورت گرفت و نیز 151 قلاده سگ هاری واکسینه و تست مشمشه بر روی 13 رأس اسب انجام شد.

کافی بیان کرد: در راستای مبارزه با بیماریهای دامی نیز بیش از 44 هزار رأس دام واکسینه شدند، بیش از 24 هزار قطعه دام و طیور نیز معالجه شدند.

وی ادامه داد: برای بیش از 2 هزار رأس دام در 4 هزار و 200 متر مربع سمپاشی شده و از 12 رأس گاو نیز مراقبت ( طاعون گاوی) شده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار