توليت آستان قدس رضوي در همايش طلايه‌داران معروف، گفت: امروز دشمن با كم اهميت نشان دادن منكرات تلاش دارد از جوامع اسلامي حساسيت زدايي كند.

استكبار به دنبال حساسيت زدايي از جوامع اسلامي  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آيت الله سيد ابراهيم رئيسي در اين همايش که با حضور فعالان امر به معروف و نهي از منكر مشهد مقدس در تالار ولايت حرم مطهر رضوي برگزار شد. افزود: برای استکبار بسیار مهم است که میزان انگیزه، حساسیت، برخورد و عکس العمل مسلمانان را در برابر يك منكر بداند و بسنجد. چرا که با این سنجش می‌تواند برنامه‌های آینده‌ خود را بر اساس نوع واکنش، کیفیت و کمیت عکس العمل مسلمانان تنظیم کند.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، ادامه داد: یک انسان قلم به مزد، به ساحت قدسي نبي اكرم(ص) اهانت مي‌كند تا ببیند مسلمانان چه عکس العملي نشان مي‌دهند. اگر جامعه اسلامی واكنش جدي از خود نشان داد، ديگري این اهانت را تكرار نمي‌كند، اما اگر حساسيت نبود، یک گام جلوتر می‌گذارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: امروز اگر جامعه اسلامی در برابر جنايات آل سعود به عنوان امتداد استكبار در منطقه، عكس العملي از خود نشان ندهد، يعني جامعه اسلامي در خواب است.

وی افزود: جنايت عليه مسلمان، هتک حرمت به قرآن، مسجد و بازداشت یا به شهادت رساندن مردم و رهبران فعال کشورهای اسلامی و امثال این، اتفاقاتي است كه جامعه اسلامي نبايد در برابر آن سكوت كنند.

توليت آستان قدس رضوی گفت: بزرگترين فجايع تاريخ و انحرافات بزرگي كه امروز با آن رو به رو هستيم،‌ ریشه اش وقايعي بوده كه عده‌اي آن‌ها را كوچك مي‌پنداشتند.

وي تصريح كرد: اگر جامعه ما در برابر بايدها و نبايدهای الهي حساسيت نشان ندهد، جامعه‌اي مرده خواهيم داشت كه در مسير اهداف استكبار گام بر مي‌دارد. امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل مهم، تضمین کننده حفظ سلامت جامعه است.

آيت الله رئيسي افزود: انبیاء، هادیان ثقل و امامان معصوم(ع) آمدند تا انسان را ملکوتی کنند، به شیوه ای که انسان سعادت ملک و ملکوت را براي خود با یک زندگی ربانی رقم بزند.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: امر به باید‌ها و نهی از بدی‌ها و پلشتی‌ها، وظيفه تمام آحاد جامعه در يك امت اسلامي است، در جامعه اسلامي تمامي افراد بايد روحيه احساس مسئوليت داشته باشند.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، فرهنگ اسلام را فرهنگ «کُلُّکُمْ راعٍ وَ کُلُّکُم مَسئُولٌ» خواند و عنوان كرد: مگر مي‌شود جامعه‌اي اسلامي باشد،اما در برابر معاصي و محرمات الهي بي‌تفاوتی پیشه کند؟ قطعا تحقق امر به معروف و نهي از منكر احساس مسئوليت همگاني را مي‌طلبد.

توليت آستان قدس رضوي با تاكيد بر لزوم نظارت همگانی مردم در مقوله امر به معروف و نهي از منكر، گفت: از بین رفتن احساس مردم نسبت به مسائل، ترک معروف و انجام منکر، سر منشأ انحطاط یک جامعه به حساب می‌آید و این احساس مسئولیت باید در همه آحاد جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شناخت حکم، شناخت موضوع و نداشتن حب و بغض از ویژگی های اصلی قضاوت هستند، افزود: این ویژگی ها برای آمران به معروف و ناهیان از منکر هم باید وجود داشته باشد.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها باید برای خدا باشد و شخصی که این کار را انجام می‌دهد، حتی از نفس خود هم نباید تاثیر بپذیرد و تنها برای خدا باید کار کند.

انتهای پیام//ی.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.