معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداری تهران گفت: ‌مديريت هوشمند ترافیک بزرگراه آزادگان به عنوان پر رفت و آمدترين محور بزرگراهی تهران را به صورت ويژه مورد توجه قرار داده ايم و به اين منظور، كنترل كامل اين بزرگراه از نظر نظارت هوشمند در دست اجراست.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مازيار حسينی معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداری تهران در جلسه نظارت دوره اي منطقه 19 كه در بوستان ولايت برگزار شد، با اشاره به اين كه بخشی از خطوط يك و سه مترو با 7 ایستگاه از اين منطقه جنوب تهران می ‌گذرد، اظهار داشت: معماري ايستگاه هاي مترو به عنوان یکی از مهم ترين اِلمان هاي شهري و سازه اي كه حداقل 100 سال عمر مي كنند، از اهمیت بالایی برخوردار است، ضمن این که در سهولت و سرعت جا به جايي های شهروندان و در آراستگي و زيبايي شهر و محيط شهري نيز نقش دارند. 

وی با تأكيد بر نقش رنگ در شهر و فضاي شهر، اعلام كرد: رنگ ها، ضمن زيبا کردن شهر و اِلمان های شهری، از نظر روان شناسی می توانند بر شهروندان اثر بگذارند و به عنوان نمونه، طيفي از رنگ آبی می تواند در كاهش استرس و افسردگی شهروندان هنگام تردد در شهر و استفاده از امكانات و تجهيزات شهری مؤثر باشد. 

ايجاد ديواره فيزيكی و احداث پل موتور رو در بزرگراه آزادگان 

معاون شهردار تهران اهميت معماری در شهر و نقش آن در مكان های عمومی شهر مانند ايستگاه های مترو را مورد تأكيد قرار داد و گفت: معماری در فاخر كردن فضاي شهر و آراستگی و زيبايی معابر شهري مهم است و حتی می تواند در ایجاد اميد و شادی در زندگی شهری و بین شهروندان نیز مؤثر باشد. 

حسينی با اشاره به اهميت بزرگراه آزادگان به عنوان پر ترددترين محور بزرگراهي تهران كه از مناطق 15، 16، 18 و 19 عبور می كند، اظهار كرد: با توجه به تصادفات رانندگي در اين بزرگراه، تأمين ايمني محور مذكور از جمله ايمن سازی رابط های ترافيكی و به اصطلاح کُندروهای بزرگراه آزادگان از ضرورت ويژه ای برخوردار است.

وی با بيان اين كه تأمين ايمنی شهروندان در ترددهای شهری، حرف اول در حوزه حمل و نقل شهری را می زند، تصريح كرد: به اين منظور، ضمن ايجاد ديواره فيزيكی در طول بزرگراه آزادگان به منظور عدم تردد عابران پياده از عرض بزرگراه، نسبت به احداث پل موتور رو به منظور عبور عرضی موتورسيكلت ها نیز اقدام خواهد شد. 

اولويت اولمان توجه به پارك های آموزش ترافيك ا ست

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه ايستگاه ها و پايانه هاي حمل و نقل عمومي از مهم ترين فضاهاي شهري محسوب می شوند، اظهار كرد: مجموع اقداماتی از جمله تأمين روشنايی و توجه به آراستگی و پاكيزگی اين گونه فضاها اهميت بالايی دارد، ضمن اين كه پيش بينی فضاهايی مانند نمازخانه و سرويس بهداشتی در پايانه هاي حمل و نقل عمومی، ضرورت دارد. 

حسينی با بيان اينكه با توجه به محدوديت منابع موجود، بايد نسبت به اولويت بندی فعاليت هايمان اقدام كنيم، تصريح كرد: در اين ميان، توجه به پارك های آموزش ترافيك و به عبارتی توجه به كودكان، اولويت اولمان بوده و از ارزش بسیار بالايی برخوردار است و به همین دلیل، بايد بودجه مورد نظر به منظور تكميل پارك هاي آموزش ترافيك تخصيص داده شود. 

وی در پايان با تأكيد بر اين كه مديريت هوشمند ترافیک بزرگراه آزادگان به عنوان پر رفت و آمدترين محور بزرگراهی تهران را به صورت ويژه مورد توجه قرار داده ايم و به اين منظور، كنترل كامل اين بزرگراه از نظر نظارت هوشمند در دست اجراست، بیان كرد: علاوه بر محور آزادگان، مديريت هوشمند بزرگراهی دو محور شهيد همت و نيايش را نيز در دستور كار داریم. 


 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار