بزرگترین تعزیه میدانی کشور در صحرا رود فسا اجرا می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدکاظم رحمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا با بیان این که این مراسم جمعه ٢٣ مهرماه ساعت ٨ صبح مصادف با شهادت حضرت زین العابدین (ع) در تپه های حضرت صاحب الزمان (عج) روستای صحرارود در ١٠ کیلومتری شهر فسا با ٢٢٠ بازیگر به اجرا در می آید گفت : این آیین، عنوان «لقمه های حرام قاتلین امام (ع)" را به نمایش می گذارد.
وی افزود: این اثر هنری توسط دکتر مهدی محمدی، دکتر شکراله خاک رند، وحید بنده خدا ،محمود سیمکانی و محمد شایق به رشته تحریر در آمده است و توسط محمود سیمکانی کارگردانی شده است که به سرپرستی سیروس و بهمن دستان به اجرا در می آید .
محمدکاظم رحمانی عنوان کرد: در اثر نمایشی یاد شده، تعداد ٢٢٠ بازیگر و بازی ساز در فضایی به متراژ ١٠ هزار متر مربع داستان دارالحکومه کوفه، شهادت امام حسین (ع) و اسارت اصحاب و یاران سرور و سالار شهیدان (ع) را به تصویر می کشند .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا گفت : بزرگترین تعزیه میدانی کشور در سال ١٣٩١ به ثبت ملی معنوی کشور رسیده و پیش بینی می شود امسال نیز قریب به پنجاه هزار نفر از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) از آن دیدن کنند .
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار