کربی: در ساعت‌های آینده بخشی از نامه‌های الکترونیک هیلاری کلینتون را منتشر می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این وزارتخانه در ساعات آینده بخشی از نامه‌های الکترونیک نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور را منتشر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، از سفر جان کری، وزیر خارجه این کشور به کیگالی پایتخت رواندا خبر داد و گفت وی روزهای سیزدهم و چهاردهم اکتبر را مه‌مان ملت و دولت روآنداست و در آنجا درباره طرحی گفتگو خواهد شد که اهداف آب و هوایی واشینگتن را در نشست آتی کشورهای عضو پروتکل مونتریال مشخص خواهد کرد. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، همچنین اعلام کرد وزارت خارجه قرار است در ساعت‌های آینده بخش دیگری از نامه‌های الکترونیک هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین این کشور، را که پس از بررسی‌های پلیس اف بی‌آی قابل انتشار تشخیص داده شده‌اند، منتشر می‌کنیم. 

کربی گفت: «قرار است ۲۷۰ صفحه دیگر از اسنادی را که به نامه‌های الکترونیک کاری هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین بر می‌گردد منتشر کنیم. این نخستین بخش از نامه‌های الکترونیک است که پلیس اف بی‌آی در اختیار وزارت امور خارجه قرار داده است. دادگاه به ما دستور داده بود ۳۵۰ صفحه از این اسناد را امروز منتشر کنیم و لذا هم اکنون عدد تقریبی ۲۷۰ صفحه قابل انتشار است.» 

وی در ادامه در اظهاراتی بس اساس مدعی شد: «در دو هفته گذشته رژیم سوریه با پشتیبانی روس‌ها نزدیک به چهارصد نفر را در شهر حلب کشته است و من فکر می‌کنم اشاره دیروز وزیر امور خارجه کری به حمله به بیمارستان در شهر حلب در واقع حمله به بیمارستانی در منطقه‌ای ریف دمشق بود که در اینجا اصلاح می‌کنم.» 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که نه آمریکا عضو دادگاه جنایات بین‌المللی است و نه روسیه پس چه کسی قرار است موضوع جنایت جنگی را در سوریه بررسی کند، نیز مدعی شد: «وزیر امور خارجه، کری فقط به این موضوع اشاره داشت که رویدادهای شهر حلب نقض آشکار قانون بین‌الملل است و جنایت جنگی به شمار می‌آید حال چه کسی قرار است بررسی کند فرقی نمی‌کند.» 

کربی ادعا کرد: «باور ما بر این است که آنچه دارد در سوریه اتفاق می‌افتد نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و باید در قالب جنایت جنگی مورد بررسی قرار گیرد. البته می‌دانیم این‌ها واژه‌هایی حقوقی است که باید کار‌شناسان درباره آن نظر بدهند.» 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا هشدار جان کری درباره جنایات جنگی در سوریه شامل روسیه نیز می‌شود نیز گفت نمی‌خواهد از فرآیندی که هنوز آغاز نشده است جلو‌تر بیافتد. کربی گفت: «وزیر امور خارجه کری هم وقتی که امروز به این مورد اشاره کرد خیلی عصبانی بود.» 

کربی در پاسخ به پرسشی درباره استفان دی می‌ستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، و درخواست وی از تروریست‌های جبهه النصره برای ترک شهر حلب گفت: «همه ما می‌دانیم دی میستورا چقدر عصبانی است و ما به گفتگوی سازندهٔ خود با وی درباره چگونگی حرکت به جلو ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم توقف درگیری‌ها برقرار شود. مهم‌تر از همهٔ این‌ها این است که محاصره شهر حلب باید پایان یابد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۵
از همه بخش های حرفش چیزی که بیشتر از همه رذالت و پستی و هدف کثیفشون رو نشون میده جمله آخر "مهم‌تر از همهٔ این‌ها این است که محاصره شهر حلب باید پایان یابد." هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۵
واقعا چقدر کثیفن این امریکاییها وچقدر طنز تلخ وگریه اوریه که پنج سال مردمو گروه گرو میکشن و سر میبرن صحبت از جنایت جنگی وحقوق بشر نمی کردن وحالا که تروریستها مثل موش تو سوراخ گیر افتادن صحبت از جنایات جنگی و حقوق بشر می کنندو اشک تمساح میریزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۵
شیطان کثیف .رذالت ودروغ ازسررویتان می بارد!!
آخرین اخبار