در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) نمایشگاه بازسازی وقایع کربلا تا شام به همّت جوانان هیأت محبّان اهل بیت در منوجان برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری منوجان، حجّت‌الاسلام سلمان رمضانی مدیر اجرایی نمایشگاه با اشاره به این که نمایشگاه با هدف بازسازی وقایع تاریخی حرکت و قیام امام حسین (ع) برای آشنایی هر چه بیشتر جامعه با اهداف قیام آن حضرت دایر شده است، گفت: این گونه کارهای ابتکاری، خلاقانه و تجّسمی که در قالب هنر، ارزش‌های دینی و تاریخ اسلام را ترسیم می‌کند، بسیار اثر گذار و ماندگاراست.

وی با اشاره به اینکه مخاطب با بازدید از هر کدام از این غرفه‌ها، وقایع روز عاشورا و مصیبت‌های اهل بیت (ع) را بهتر تجسّم می‌کند. بخش های مختلف این نمایشگاه را چنین عنوان کرد: ورودی نمایشگاه با غرفه حرم حضرت زینب (س) و تصاویر شهدای مدافع حرم آغاز می‌شود. در ادامه غرفه‌ای آتش گرفتن درب خانه حضرت زهرا (س) و مظلومیّت و تنهایی امیرالمؤمنین، واقعه ظهر عاشورا، گودی قتلگاه، نهر علقمه، اسارت حضرت زینب (س)، تنور خولی، خرابه‌های شام و مهدویت و انتظار به نمایش می گذارد.

حجّت‌الاسلام سلمان رمضانی با اشاره به اینکه بازسازی این واقعه تاریخی، در یک اقدام جهادی طی مدّت سه روز انجام شده است، گفت: این نمایشگاه تا پایان ماه محرم صبح و عصر پذیرای بازدید علاقمندان می باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار