همایش سراسری "احلی من العسل" در پاسداشت یاد و نام حضرت قاسم(ع) شهید نوجوان دشت نینوا، با حضور بیش از 3 هزار نفر از نوجوانان عاشورایی اردبیل برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: امام حسین(ع) مکتب عشق و وفاداری را به راه انداخته که در این مکتب و مدرسه از طفل شش ماهه گرفته تا پیران شوریده سر سعی می‌کنند به راه و طریق امام حسین(ع) اظهار محبت و وفاداری کنند.

حجت الاسلام فیاضی با بیان اینکه در این مدرسه اساتیدی حضور دارند که درس بشریت برای تک تک انسان‌ها می‌دهند، افزود: باید دانش‌آموزان این مکتب و مدرسه درس شعور و حرارت حسینی را به شایستگی یاد گیرند.

وی گفت: نوجوانان عاشورایی انقلاب اسلامی در طریق امام حسین (ع) و پیام عاشورا تمام توطئه‌های فرهنگی و نرم دشمنان را خنثی می‌کنند.

حجت السلام فیاضی با بیان اینکه در این مدرسه و دانشگاه فراگیر نسل نوجوان و جوان ما باید در کنار شور و شعور حسینی بصیرت، ولایت‌مداری، اخلاص، شجاعت، ایمان‌مداری و استقامت را به خوبی یاد بگیرند، افزود: تمام رفتار حضرت قاسم (ع) در دشت نینوا بر پایه ولایت‌مداری است چرا که امام حسین (ع) وقتی از حضرت قاسم سئوال می‌کند که مرگ را چگونه درک می‌کنید در جواب حضرت قاسم (ع) اعلام می‌کند که شهادت برای من از عسل نیز شیرین‌تر است.

وی نوجوانان امروزی را به درس گرفتن و الگو گرفتن از حضرت قاسم و ولایت‌مداری فراخواند و افزود: باید نسل جوان و نوجوان ما خوب اطاعت کردن را از شهدای کربلا بیاموزند چرا که همگی در مسیر ولایت، شهادت را برگزیدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: اگر امروز نوجوانان ما در تبعیت از راه و طریق امام حسین (ع) و سربازان آن حضرت در این مکان جمع شده‌اند باید به شایستگی پیام فرهنگ عزت‌مدار حسینی را خوب یاد گرفته و در مقابل دشمنان بدون واهمه و هراس سعی کنند تا اوج شجاعت و شهامت را به نمایش بگذارند. حجت الاسلام فیاضی به هجمه متعدد استکبار جهانی علیه نوجوانان و جوانان ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در عرصه نرم فرهنگی و همچنین فضاهای مجازی باید جوانان ما خود را به فرهنگ حسینی، آرمان قرآن و اهل بیت آراسته کنند تا از دشمن بیزاری و تبری جسته و توطئه‌هایشان را خنثی کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 13 ساله دوران دفاع مقدس به ویژه شهید فهمیده و بالازاده این شهدا را ادامه‌دهندگان راه حسینی و نوجوان دشت نینوا حضرت قاسم (ع) توصیف کرد و گفت: ضرورت دارد در ادامه این طریق با تاسی به شهدای کربلا، نوجوانان ما خود را آراسته به اخلاق و معنویت واقعی کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.