انتشار فیلم اظهارات رکیک ترامپ علیه زنان می‌تواند ناقوس مرگ را برای جمهوری‌خواهان آمریکا و ستاد انتخاباتی وی به صدا درآورد.

آیا ناقوس مرگ ستاد انتخاباتی ترامپ به صدا درآمده است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی پولیتیکو در مطلبی نوشت؛ انتشار یک فیلم قدیمی از اظهارات دونالد ترامپ در رابطه با زنان می‌تواند احتمال ورود هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا به کاخ سفید را قوی‌تر کند. در این فیلم که روزنامه واشینگتن پست منتشر کرده است، صدای ترامپ به گوش می رسد که با الفاظ رکیکی علیه زنان سخن می‌گوید و خطاب به بیلی بوش، مجری یک برنامه تلویزیونی می‌گوید:" وقتی آدم معروف باشد می‌تواند هر کاری با زنان بکند. او همچنین از تلاشش برای ارتباط با یک زن متأهل سخن گفته است. پس از انتشار این فیلم ترامپ با انتشار پستی در توییتر مجبور به عذرخواهی شد ولی بسیاری از جمهوری خواهان انتشار این فیلم را با پایان یافتن محبوبیت اندک ترامپ و شکست در برابر دموکرات‌ها برابر دانسته‌اند.

در بخشی از این گزارش آمده است: ترامپ یک سیاستمدار عمومی است که همواره در قالب الفاظ توهین‌آمیزی، اظهاراتی علیه زنان داشته است. او حتی در سخنرانی‌های خود از شعارهای ضد زنان فروگذار نکرده است. هرچند مردم آمریکا هیچ‌گاه به سیاستمداران این کشور اعتماد نداشته‌اند و این بی‌اعتمادی دلیل اصلی بالا آمدن ترامپ در حزب جمهوری‌خواه است. آمریکایی‌ها به چشم و گوش خود بیش از هر چیزی اعتماد دارند و انتشار این فیلم همانند نوار "47 درصد" که به منفور شدن میت رامنی منجر شد، می‌تواند ناقوس مرگ را برای جمهوری خواهان آمریکا به صدا درآورد.

ریک تایلر، مدیر روابط عمومی تد کروز درباره انتشار این فیلم می‌گوید: دیگر راهی برای او باقی نمانده است. در حال حاضر، اتفاقات عجیبی رخ داده است. ترامپ همچنان نامزد حزب جمهوری خواه است ولی او راه برگشتی برای ورود به روند مبارزات انتخاباتی ندارد.

از سوی دیگر، پال رایان، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا که قرار بود آخر هفته جاری دیداری با ترامپ داشته باشد علاوه بر لغو این قرار گفت: هیچ زنی نباید قربانی رفتار نامناسب این مرد شود. او به تنهایی باید جوابگوی عواقب خطای خود باشد.

انتشار این فیلم در زمانی که 48 ساعت به دومین مناظره انتخاباتی ترامپ و کلینتون باقی مانده، مراتب شکست زودهنگام نامزد جمهوری‌خواه را فراهم کرده است. به عقیده مقامات جمهوری‌خواه، بدتر از محتوای سخیف این فیلم، زمان انتشار آن است که برگ برنده دیگری را در اختیار کلینتون قرار داده است. کلینتون همچنین با بازنشر اظهارات شرم‌آور ترامپ در حساب توییتری خود نوشت: زنان از قدرت لازم برای مقابله با ترامپ برخوردارند و اکنون باید بیش از هر زمان دیگری برای متوقف کردن او انگیزه داشته باشند.

با انتشار فیلم رسوایی ترامپ، بسیاری از مقامات جمهوری‌خواه با محکوم کردن این اقدام نامزد جمهوری‌خواه اعلام کرده‌اند ترامپ شایستگی نمایندگی حزب را ندارد و باید استعفا دهد. در حال حاضر، بسیاری از تحلیلگران سیاسی، رسانه‌ها و مردم آمریکا منتظر مناظره دوم دو رقیب هستند و اینکه ترامپ برای دفاع در برابر آماج انتقادات چه دفاعی از خود خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار