بیش از 200 نقطه حادثه خیز در معابر شهر شیراز شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرح زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری شیراز با اعلام این خبر، گفت: طی بازدیدهای میدانی كه از سطح شهر با همكاری پلیس داشتیم، از مجموع بیش از 200 نقطه حادثه خیز شناسایی شده معابر شیراز، تاکنون 120 نقطه ایمن سازی شده است . البته این به معنای اتمام نقاط حادثه خیز خیابان های شیراز نیست و هنوز هم نقاطی وجود دارد كه در ادامه شناسایی می شود.
 
وی بیان کرد: یكی دیگر از خطراتی كه در برخی تقاطع های شهر با آن روبه رو بودیم؛ وجود شیب های معكوس بود كه موجب تصادفات خطرناك و جان باختن تعدادی از شهروندان نیز شده بود و در این خصوص، در 2 تقاطع همسطح دلگشا و شهیدان شیخی، برخی اقدامات در زمینه رفع این مشكل صورت گرفت به طوری كه بنا به گزارش پلیس، پس از انجام این اقدامات، تاكنون نه تنها تصادف منجر به فوت بلكه حتی تصادف جرحی نیز در این نقاط رخ نداده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری شیراز افزود: در حال حاضر وجود شیب معكوس در 8 نقطه دیگر شهر شناسایی شده كه یكی از آنها رفع شده و با حذف مابقی تا 2 ماه آینده دیگر شاهد واژگونی خودروها به این دلیل در شیراز نخواهیم بود.
فرح زاده اظهار کرد: در حال حاضر 90 پل هوایی عابر پیاده در شیراز وجود دارد و 6 پل هوایی جدید نیز در دست ساخت است.
وی همچنین از آغاز ساخت 4 پل هوایی عابر پیاده در آینده نزدیك خبر داد و افزود: در كنار ساخت پل های جدید، تبدیل 6 پل هوایی پله ای به پل رمپی در دستور كار قرار دارد و علاوه بر این 2 پل هوایی دیگر نیز به زودی به بالابر مجهز می شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری شیراز گفت: یكی دیگر از طرح های ما، ساخت 3 پل هوایی مكانیزه بر روی خیابان شریعتی (معالی آباد) است كه توسط سرمایه گذار اجرا می شود.
فرخ زاده همچنین به اتمام تجهیز پل هوایی عابر پیاده دروازه كازرون به پله برقی اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیك شهرداری شیراز در پایان گفت: همچنین در زمینه ساخت پل های مكانیزه، 30 پل هوایی نیز به صورت بسته های سرمایه گذاری تعریف و محاسبات آن انجام شده و برای جذب سرمایه گذار تحویل سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز شده است .علاوه بر این با بانك شهر نیز برای تبدیل 13 پل هوایی عادی به پل مكانیزه و مجهز به پله برقی وارد مذاكره شده ایم كه این پل ها به ترتیب اولویت و در صورت داشتن شرایط لازم به پل مكانیزه تبدیل می شوند.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: حذف ، حادثه خیز ، معابر ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار