او افزود: کسی که از آخرین مایه دنیوی زندگی خود در راه رضای خدا دل می بُرد و آن را برای دین خدا هزینه میکند، میتواند یار سیدالشهدا (ع) باشد و مطابق کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، دل کندن از محبت های دنیایی در زمانه ما هم ثمرهای جز ارزش یافتن در دستگاه اباعبدالله(ع) و شهادت نخواهد داشت.
علمالهدی خاطرنشان کرد: اشتباه آن مردمی که امام حسین(ع) را رها کردند بیدینی و انکار وحدانیت خدا و وحی پیامبر(ص) نبود؛ چراکه همه آنها مسلمان و دیندار بودند ، اما «زندگی کردن» بهقدری برایشان مهم شد که امام زمان خود را به قیمت نان وآب دنیای خود و خانوادههایشان فروختند و یزیدی شدند.
او ادامه داد: منطقی که زندگی کردن را اصل قرار میدهد و فرد را در کار کردن، پول درآوردن، ناهار و شام روزانه و همسر و فرزند منحصر میداند، امر میکند که دست از هرگونه اقدام مغایر با اصول یک زندگی آرام، روزمره و معمول بردارد و این گفتمان 120 هزار نفر تربیت میکند که در برابر امام زمانشان میایستند و او را میکشند تا خود زندگی کنند.
امامجمعه مشهد با بیان اینکه کسی که بخواهد حسینی زندگی کند باید تمام مظاهر اجتماعی و فردی اش با مردم متفاوت باشد، تصریح کرد: امروز هدف استکبار تسلط بر تمام دنیاست و تنها مانع اش آن اسلام و قرآنی است که امر به آزادگی، استکبارستیزی و از دنیا گذشتن میدهد و در چنین شرایطی استکبار تمام تلاش خود را میکند که این دین را براندازی و پیروان آن را استحاله فکری و ایدئولوژیکی کند و این منطقاً به معنای برقرار بودن یک جنگ همهجانبه میان ما و آمریکا به عنوان رهبر مستکبران عالم است.
او بیان داشت: فلسفه قیام اباعبدالله (ع) و علت وقوع حادثه عاشورا منحصر در سال 61 هجری نیست؛ وقتی ما در عرصه سیاست کشور، برای آنکه از تحریم اقتصادی نجات پیدا کنیم و بتوانیم زندگی روزمره و ناهار و شام خود را تأمین کنیم، با آمریکا و مستکبران دست میدهیم و لبخند میزنیم یعنی به همان گفتمانی ایمان آوردهایم که 120 هزار کوفی مؤمن بودند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد :فردی که از قیام سیدالشهدا(ع) مذاکره با دشمنان دین را نتیجه میگیرد، هیچ درکی از روح نهضت سردار کربلا ندارد و تاسوعا و عاشورایش تنها زیارت عاشورای صبح، چلوی ظهر، سینهزنی شب و سایر نمادها و ظواهر آن است.
امام جمعه مشهد تأکید کرد: مسائل سیاسی امروز ما بهگونهای نیست که تصور کنیم اینیک امر اجتماعی و بدون ارتباط با دین و شرافت اسلامی است بلکه دقیقاً در نقطه مقابل، عرصه رفتار و عکسالعمل امروز ما در برابر غرب دقیقاً مشابه همان عرصهای است که کوفیان در برابر یزید داشتند؛ آنهایی که سازش کردند و برای نجات دنیای خود دست از استکبارستیزی و امام زمانشان برداشتند، از اعقاب همانهایی هستند که امروز دم از تعامل و سازش میزنند و رفع تحریم را باعزت و شرافت معاوضه میکنند و این در شباهتهای یاران طاغوت ستیز اباعبدالله (ع) با استکبارستیزان زمان ما هم صدق میکند.
انتهای پیام // ا ه