معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تکمیل شناسنامه سلامت دانشجو از اهداف طرح پایش سلامت است.

رضا خانی جزنی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره طرح پایش سلامت دانشجویان اظهار کرد: در این طرح بر اساس معاینات فیزیکی و شرح حال دانشجو، شناسنامه سلامت دانشجو تکمیل می‌شود که نشان‌ دهنده وضعیت سلامت فرد و سابقه بیماری‌ها در خانواده‌ وی است.

وی با بیان اینکه هدف از طرح پایش سلامت، ارزیابی سلامت، بیمار‌یابی، شناسایی دانشجویان در معرض خطر و آسیب پذیر و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها است، تصریح کرد: در این طرح سابقه خانوادگی بیماری‌ها در دانشجو بررسی می‌شود و شناسنامه سلامت راه را برای آموزش سبک زندگی سالم و تبیین راهکار‌های پیشگیرانه روشن می‌کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: با بررسی معاینات فیزیکی و وضعیت فعلی سلامت دانشجو، در صورت لزوم ارجاع دانشجویان به بخش‌های پاراکلینیک بیمارستان‌های تابعه دانشگاه انجام می‌شود و سپس به منظور حصول اطمینان از صحت کامل فعالیت کارکنان در قبال دانشجویان نیازمند، پیگیری‌های بعدی صورت می گیرد.

گفتنی است طرح پایش سلامت از سال 1368 آغاز شده و در سال تحصیلی 96-95 یک هزار و 349 دانشجوی ورودی جدید در این طرح از لحاظ سلامت جسمی و روانی ارزیابی می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار