نماینده امارات در سازمان ملل مدعی شد ایران از طریق گفتمان تنش‌زا و مسلح کردن شبه‌نظامیان، امنیت منطقه را تضعیف می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "عربی 24"؛ "لانا زکی نسیبه" –نماینده دائم امارات در سازمان ملل، شامگاه روز گذشته، با قرائت بیانیه‌ای در جلسه بررسی کمیته مجمع عمومی مرتبط یا خلع سلاح و امنیت بین‌المللی در مقر سازمان ملل از جامعه جهانی خواست تا اقداماتی را برای اعلام خاورمیانه خالی از تسلیحات هسته‌ای و کشتار جمعی در آینده اتخاذ کند و تأکید کرد که حصول پیشرفت در این پرونده، می تواند ثبات و امنیت در تمام منطقه را تضمین کند.

"زکی نسیبه" گفت: "امارات به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای، با تکیه بر تمایل شدید خود به پایبندی بر تأمین امنیت بین المللی، اهمیت می دهد."

وی بر اهمیت شفافیت شیوه های استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته‌ای و پابیندی به تعهدات منع گسترش تسلیحات هسته‌ای که شامل توافق های بین المللی در موضوع خلع سلاح و منع گسترش آن است، تأکید کرد.

با این وجود، نماینده امارات در سازمان ملل، فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران را نگران کننده خواند و گفت: "ایران باید به طور کامل، با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در راستای اجرای توافق هسته‌ای با کشورهای پنج بعلاوه یک، همکاری داشته باشد."

"زکی نسیبه" در اظهاراتی بی اساس مدعی شد: "امیدوار بودیم توافق در مورد برنامه هسته‌ای ایران، عاملی برای باز شدن صفحه ای جدید و تقویت اعتماد در مورد صلح آمیز بودن کامل برنامه هسته‌ای آن باشد، ولی تهران همچنان، از طریق گفتمان تنش زا، تولید سلاح و مسلح کردن شبه نظامیان، امنیت منطقه را تضعیف می کند. این کشور به عنوان یکی از حامیان تروریسم نام برده می شود. از ایران می خواهیم به طور کامل بر تعهدات بین المللی و مسئولیت خود به موجب پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای پایبند باشد."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۵
پاجه خوار کی در خاور میانه بمب اتم داره ؟ اسراییل همان اسراییلی که دوست شماست
آخرین اخبار