روز جمعه، ده‌ها هزار دانش‌آموز ایتالیایی در اعتراض به قوانین جدید آموزشی در سراسر این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "راشا تودی"، دانش آموزان ایتالیایی در 50 شهر این کشور در اعتراض به سیاست "مدرسه خوب" دولت دست به تظاهرات زدند. در شهر رم درگیری‌هایی میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی مشاهده شده است.

در جریان این تظاهرات در رم، که دستکم 300 دانش‌آموز در آن شرکت داشته اند، 6 نفر دستگیر شدند. آن‌ها پلاکادهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: "نسل جدید می‌گوید نه!"

با اینکه قرار بود این تظاهرات به صورت صلح آمیز برگزار شود، در برخی نقاط درگیری‌هایی میان تظاهرکنندگان و پلیس صورت گرفت. در ویدیوهای منتشر شده از این تظاهرات، استفاده پلیس از بمب‌های دودزا و منور مشاهده می‌شود. پلیس ایتالیا اعلام کرد 6 سپر تلقی را از دانش آموزان پس گرفته است. گفته می‌شود 100 هزار دانش آموز در سراسر ایتالیا در اعتراض به قوانین آموزشی این کشور – به خصوص قانون 107 -- دست به تظاهرات زده اند.

قانون 107 در سال 2015 و به منظور تقویت نظام آموزشی ایتالیا تصویب شد. با این‌حال، تظاهرکنندگان اظهار کردند دولت ایتالیا نتوانسته است به تعهداتش عمل کند و تنها بودجه‌های آموزشی را کاهش داده و قدرت بیشتری به مدیران مدارس بخشیده است.

یکی از نمایندگان مجلس ایتالیا که از اعضای کمیته آموزش این کشور است، معتقد است مشکل نظام آموزشی این کشور 3 جانبه است. وی گفت دولت در تامین نیازهای معلمان ناتوان بوده است. بسیاری از این معلمان در سمت‌‎های موقتی انجام وظیفه می‌کنند. پس از انجام اصلاحات آموزشی، همچنان عده بسیاری از معلمان در وضع پیشین به سر می‌برند.

به باور این نماینده مجلس، دومین مشکل اصلاحات آموزشی ایتالیا این است که با اجرای قوانین جدید، مدیران مدارس قدرت بسیاری به دست آورده اند و نظارتی نیز بر اقدامات آن‌ها انجام نمی‌شود.

وی مشکل دیگر قوانین جدید آموزشی این کشور را مسائل مالی معرفی کرد. دولت‌های پیشین منابع مالی ایتالیا را به اتمام رسانده اند و اکنون به دلیل کاهش بودجه، اولیای دانش آموزان باید به مدیران مدارس مبالغی را بپردازند. این موارد خشم دانش آموزان را برانگیخته است.

تظاهرکنندگان اعلام کردند تا زمانی که صدایشان به گوش مسئولین این کشور برسد، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار