همه ساله با فرا رسیدن ایام ماه محرم مجالس عزاداری به وسیله دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) در مسجد این دانشگاه برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه ساله با رسیدن ماه محرم ماه عزای سید‌الشهدا (ع) ارادتمندان و عاشقان امام حسین (ع)‌ با برپایی مجالس عزاداری و هیئت‌ها سعی در ارادت خاص خود به ساحت مقدس اهل بیت نموده و آثار و برکات حرکت مذهبی سیاسی امام حسین (ع) را به خود و دیگران یادآوری کنند.

حضور نوزادان و شیرخوارگان حسینی در مسجد دانشگاه امام صادق (ع)

همه ساله در دانشگاه امام صادق (ع) با فرارسیدن ماه محرم هیئت میثاق با شهدای این دانشگاه به صورت خود جوش به وسیله دانشجویان و مردم بیرون از این محیط آموزشی اقدام به برپایی مجلس عزاداری و سخنرانی کرده تا اهمیت قیام عاشورا  و حرکت مهم امام حسین (ع) به دست فراموشی سپرده نشود. 

حضور نوزادان و شیرخوارگان حسینی در مسجد دانشگاه امام صادق (ع)

بر اساس این گزارش دانشجویان و عموم مردم هنگامی که برای شرکت در مجلس عزاداری امام حسین (ع) وارد دانشگاه امام صادق (ع) شده مورد استقبال دانشجویان و استادان آن قرار گرفته و در بین راه تا رسیدن به مسجد دانشگاه برای اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء از غرفه‌های فرهنگی مختلف بازدید به عمل می‌آید.

حضور نوزادان و شیرخوارگان حسینی در مسجد دانشگاه امام صادق (ع)

شایان ذکر است؛ غرفه فرهنگی ایثار و شهادت با همت دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) برپا شده که در این غرفه علاوه بر تصاویر مبارک شهدای 8 سال دفاع مقدس کتب خاطرات و وصیت‌نامه‌های این شیر مردان غیور در اختیار شرکت‌ کنندگان عزای حسینی (ع) قرار گرفته می‌شود. 

حضور نوزادان و شیرخوارگان حسینی در مسجد دانشگاه امام صادق (ع)

از طرفی همه ساله در دهه اول ماه محرم با فرا رسیدن اذان مغرب نماز جماعت برپا شده و پس از آن زیارت پر فیض عاشورا قرائت می‌شود. 

مجلس عزاداری حضرت ابا عبداله الحسین (ع) با قرائت قرآن و سخنرانی حاج آقا پناهیان طبق روال سالیان گذشته ادامه پیدا کرده که در این مراسم با مداحی و مرثیه خوانی مداحان اهل بیت به پایان می‌رسد. 

حضور نوزادان و شیرخوارگان حسینی در مسجد دانشگاه امام صادق (ع)

در دهه اول ماه محرم دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) پس از اقامه نماز ظهر و عصر از مقبره‌های شهدای گمنام این دانشگاه آغاز و تا مزار شهدا در مسجد قدس به پایان می‌رسد.

گفتنی است؛ همه ساله در دهه اول محرم در شب حضرت علی‌اصغر (ع) مادران،‌ نوزادان و شیرخوارگان خود را به این دانشگاه آورده تا علاوه بر ابراز همدردی با حضرت رباب مادر علی‌اصغر (ع) ارادت خالصانه خود را نسبت به امام حسین (ع) و اهل بیت‌اش نشان دهند. 

در موقع شروع عزاداری جمعیت 10 هزار نفری در مسیر دانشگاه امام صادق (ع) گرد هم می‌آیند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.