مدیر کل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو از تشکیل 70 پرونده قضایی در حوزه فروش داروهای غیرمجاز خبر داد.

شهریار اسلامی تبار مدیرکل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصطلاح پانجیا را اینگونه تعریف کرد: 25 میلیون سال پیش سه تکه اصلی کره زمین به هم پیوستند و پانجیا؛ به معنی اعتلاف و اتحاد جهانی را به وجود آوردند که بعدها 5قاره اصلی از تفکیک آن بوجود آمد. از طرفی پانجیا یکی از برنامه های جهانی مقابله با تبلیغات کذب در اینترنت و فضای مجازی است.

وی با اشاره به گسترده بودن صحنه تجارت اینترنتی، افزود: برای تحقق اهداف این اعتلاف جهانی علاوه بر مشارکت مسئولان، به فعالیت مردم نیز نیاز است که یکی از مخاطرات سایت های اینترنتی، رشد قارچ گونه آنها از نوع غیرقانونی است چراکه برخی از آنها محل فروش و عرضه داروهای غیرمجاز، تقلبی و غیرایمن هستند و مخاطرات جدی برای سلامت جامعه بشری به همراه دارند. برای مقابله با این خطر جدی، پلیس بین الملل در رشته عملیات هایی که با نام پانجیا1، 2، 3 و غیره شناخته می شوند،اقدام به کشف، مسدود کردن و پیگیری قانونی مجرمین کرده است. 

اسلامی تبار ارزش محصولاتی که از این طریق در کشور آمریکا ضبط شده اند را بیش از 81 میلیون دلار خواند و ادامه داد: ایران به طور جدی از سال 2011 با 74 کشور دیگر در این عملیات ها شرکت دارد. درسال 2014، در عملیات پانجیا 7، ایران باحضور 11کشور دیگر به طور همزمان به جمع آوری اطلاعات فروشندگان داروهای غیرمجاز در فضای مجازی و همچنین دستگیری آنها پرداخت.

مدیر کل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، عنوان کرد: در این خصوص 70 پرونده قضایی تشکیل و 102 نفر دستگیر شدند، همچنین 53هزار و 420 داروی غیرمجاز کشف شد که ارزش آن بیش از 600میلیون تومان بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار