آیین بداهه نویسی خوشنویسی یادروز حافظ با عنوان مشق عشق در حافظیه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ این آیین که با حضور غلامحسین امیر خانی پیشکسوت خوشنویسی برگزارشد بیش از 100 خوشنویس از جمله اساتید و هنرجویان این رشته هنری حضور داشتند، هنرمندان خطاط در رشته های نسخ، نستعلیق، شکسته، شکسته نستعلیق و ثلث با مضامین قرآنی، عاشورایی، اشعار حافظ و نظایر آن به خلق اثر به شیوه بداهه پرداختند.
غلامحسین امیرخانی پیشکسوت خوشنویسی ایران با بیان این که بنا به منابع تاریخی ایران باستان، خط در جیرفت بیش از ٥هزار سال قدمت دارد گفت: شرف خط به این نیست که از کجا آمده است بلکه اصل مهم، دانستن این موضوع است که خط برای ارتقای فرهنگ بشریت و ایجاد ارتباط ایجاد شده است.
وی به کمال نزدیکتر کردن فرهنگ و هنر و رساندن آن به دست آیندگان را وظیفه فرهیختگان جامعه خواند و گفت : برای تحقق این امر باید امکانات در خور مقام فرهنگوران در اختیار آن ها قرار گیرد و به آنها فرصت دهیم که هنرمندان فرهنگ ما را به جهانیان معرفی کنند.
مجید اسکندری، حافظ پژوه و استاد دانشگاه حافظ را حسینی و حسین(ع) را حافظی عنوان کرد.
اسکندری با بیان اینکه همچنانی که حافظ بر گردن هنرمندان حق دارد، هنرمندان نیز به گردن حافظ محق هستند، گفت : خط در دیوان حافظ جایگاه ویژه ای دارد و نشان می دهد که او با خطاطی آشناست.
وی با اشاره به برخی اشعار و غزلیات حافظ، بیان کرد: گرچه حافظ به خط رخ و لب یار می پردازد اما بر اصطلاحات خوشنویسی و خطاطی نیز احاطه دارد.
وی با توجه به مصادف شدن یادروز حافظ و روزهای محرم، تصریح کرد: اشتراک بین حضرت حافظ و امام حسین(ع) مدارای آنهاست.
در آیین یاد شده از علیرضا تل جنگانی و امیر پژمان، استادان انجمن خوشنویسان شیراز که برگزیده دوسالانه خوشنویسی امسال ایران هستند با لوح و هدایایی تقدیر شد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.