جمال شورجه، كارگردان سینما و تلویزیون، گفت: برگزار كنندگان جشنواره فیلم 100 سعی دارند تا با غنیمت شمردن ثانیه‌ها، مهارت فیلم‌سازان را در ساخت فیلم پرورش دهند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمال شورجه كارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون، برگزاری جشنواره‌های فیلم كوتاه را به عنوان مشق‌هایی برای فیلم‌سازان جوان كه تازه در این راه قدم گذاشته‌اند دانست و گفت: در دنیای فیلم‌سازی، جوانی كه تازه شروع به فیلم‌سازی كرده است باید همواره سعی كند تا به شناخت خود در مراحل زندگی‌اش بپردازد و در این راه جشنواره‌هایی كه با صرف هزینه‌های مالی و برگزاری برنامه‌های آموزشی سعی در تربیت فیلم‌سازان جوان دارند، فرصت خوبی برای آزمون و خطا پیدا می‌كنند.

وی ادامه داد: حتی در چند سال اخیر آثار راه یافته به این جشنواره‌ها به حدی رسیده است كه پیام آن‌ها بسیار اثرگذارتر از فیلم‌های بلند به مخاطب منتقل می‌شود و خیلی از نظر فرم و پرداختن به تكنیك‌های فیلم‌سازی بسیار جلوتر از حد انتظار هم ظاهر شده‌اند.

تهیه كننده فیلم «نفوذی» خاطرنشان كرد:  با فیلم كوتاه می‌توانیم بسیاری از مفاهیم و تم‌های غیر قابل طرح در آثار بلند را به خوبی اجرا كنیم  و حتی موضوع‌هایی كه خیلی امكان نمایش آن ها را در سینمای بلند نداریم می‌تواند در فیلم‌های كوتاه دنبال شود.

كارگردان فیلم «سی و سه روز»، برگزاری جشنواره  100 را كه در آن ثانیه ها نقش عمده را بازی می‌كند برای جامعه سینمایی كشور لازم برشمرد و عنوان كرد: برگزار كنندگان این جشنواره سعی دارند تا با غنیمت شمردن ثانیه ها، مهارت فیلم‌سازان را در ساخت فیلم پرورش دهند و باید گفت كه این نوع از فیلم‌سازی نیاز به تخصص بسیاری بالایی را می طلبد.

شورجه در این خصوص بیان داشت: یكی از ویژگی های این نوع فیلم ها این است كه مسائل مالی زیادی را به فیلم‌ساز تحمیل نمی كند و فقط نقش خلاقیتی فیلم‌ساز در ساخت این فیلم ها مطرح است  و اینكه ایده وی چقدر قابلیت رساندن پیام خود را در 100 ثانیه داراست.

وی در پایان گفت: نهادی مثل حوزه هنری كه سعی دارد تا  با توجه به مباحث ارزشی و اخلاقی در جامعه هنری جور كم‌كاری‌های سایر نهادهای فرهنگی را بكشد باید گرامی داشت و سعی كرد تا با برنامه‌ریزی هر چه بهتر مقدمات افزایش برنامه های این‌چنینی را فراهم ساخت.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.