سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: کفاشیان برای کسب پست آسیایی از شانه های فوتسال بالا رفته است و اهالی فوتسال را کنار زده است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: باشگاه های فوتسال هستند که چراغ این رشته را روشن نگه داشته اند. از 14 تیم حاضر در لیگ 8 تیم توسط بخش خصوصی اداره می شوند. این تیم ها به دلیل عشق و علاقه به فوتسال میلیاردها خرج می کنند بدون آن که بازگشتی برایشان داشته باشد. در این میان گاهی با بی مهری های فدراسیون روبرو می شوند. برخی لیگ را ترک می کنند و برخی دیگر مانند دبیری تبریز سال ها به فعالیت خود ادامه می دهند. 
وی افزود باید تدبیری اندیشیده شود تا باشگاه های خصوصی برای حضور در لیگ تشویق شوند. حق پخش تلویزیونی، بخشودگی های مالیاتی و واگذاری بلیت فروشی برای بازگشت حداقل بخشی از هزینه ها، تدابیری است که باید برای این باشگاه ها در نظر گرفته شود. 
شمس تصیح کرد بسیاری از افرادی که در فوتسال سررشته ای ندارند به این رشته پا می گذارند و اهل فن را کنار گذاشته اند. کفاشیان فرد شایسته ای است اما بهتر است رشته تخصصی خود دو و میدانی را متحول کند نه فوتبال را. کفاشیان از شانه های فوتسال بالا رفت و برای خود پست آسیایی دست و پا کرده است. 
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال خاطر نشان کرد امکانات لیگ ما اندک است. تنها یک یا دو سالن استاندارد داریم. دوره های بازآموزی و آموزش صحیح برای مربیان وجود ندارد. جالب است بدانید در اسپانیا یک مربی برای کسب مربیگری درجه سه فوتسال باید 700 ساعت و برای کسب مربیگری درجه یک 1500 ساعت آموزش ببیند. ضمن این که قرار داد بازیکنان پایین است و این موضوع باعث می شود لیگ ایران نیمه حرفه ای باشد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار