معاون هماهنگی و امور اجرای ستاد سرشماری بهبهان بر لزوم همکاری مدیران مدارس در اجرای طرح سرشماری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آرمین ساعد، معاون هماهنگی و اموراجرای ستاد سرشماری بهبهان در نشست هم‌اندیشی مدیران مدارس شهرستان بهبهان که با حضور اعضای ستاد سرشماری شهرستان بهبهان درخصوص مشارکت همگانی درثبت نام اینترنتی سرشماری و کاهش هزینه‌های مالی و زمانی این طرح ملی برگزار شد، گفت: با توجه به فرصت باقی مانده از اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی، مدیران مدارس به منظور مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در این طرح ملی تلاش کنند.

وی در ادامه نقش مدیران و معلمان مدارس در اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان برای مشارکت در طرح ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن را مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: معلمین در مدارس شهر و روستا‌ها به عنوان افراد مورد اعتمادی هستند که با رهنمود‌ها و هدایت‌های عالمانه خود تاثیر و اثربخشی زیادی می‌توانند داشته باشند.

معاون هماهنگی و امور اجرای سرشماری شهرستان بهبهان گفت: مدیران مدارس باید فضای مدارس روستا‌ها و شهر‌ها را در جهت مشارکت بیشتر مردم در اجرای سرشماری آماده کنند.

ساعد با اشاره به اینکه ارائه آمار صحیح پایه و اساس برنامه‌ریزی کشور است، اظهار داشت: آمارگیری باید دقیق و کار‌شناسی شده انجام شود تا در حوزه برنامه‌ریزی کشور ارائه شود.

وی تصریح کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر 10 سال یکبار در سطح کشور به صورت ملی انجام می‌شود که امسال سرشماری در دو مرحله اینترنتی (سوم تا 24 مهرماه) و (25 مهرماه لغایت 25 آبان ماه) حضوری برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی و امور اجرای سرشماری شهرستان بهبهان یادآور شد: دولت شرایط لازم جهت مشارکت مردم در سرشماری را به صورت اینترنتی فراهم آورده است تا ضمن صرفه‌جویی در زمان و نیروی انسانی مورد نیاز، آمار استخراج شده با سرعت بیشتری در اختیار مسئولان ذیربط قرار گیرد.

ساعد با بیان راهکار‌ها و انتظارات موردنظر مرکز آمار ایران از مدیران مدارس شهرستان خواستار همکاری و هم‌افزایی بیش از پیش در این مسیر شد.

وی در ادامه با اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته شده از سوی استاندار محترم خوزستان برای مدیرانی که بیشترین مشارکت را در این طرح ملی داشته باشند، گفت: تشویق مدیران بر‌تر، افزایش سرانه مدرسه تحت مدیریت و همچنین اهدای جایزه ویژه به همراه لوح تقدیر از سوی مقامات استانی و کشوری بخشی از این تشویقات خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.