مدیرکل پست آذربایجان غربی گفت:ایستگاه ثبت نام کارت ملی هوشمند تا دو ماه آینده در آذربایجان غربی دو برابر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مجید فرخی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته ملی پست برگزارشد، به طرح های اداره کل پست اشاره کرد و افزود: مهم ترین طرح های پست  استفاده از سامانه هوشمند تلفن و ثبت نام کارت ملی هوشمند در جهت  کمک به توسعه دولت الکترونیک است.

وی گفت:در حال حاضر در آذربایجان غربی 32 ایستگاه ثبت نام کارت ملی هوشمند با ظرفیت 25 هزار نفر وجود دارد  که ظرف 2 ماه آینده دو برابر می شود.

مدیرکل پست آذربایجان غربی ادامه داد: اداره پست استان  با 32 واحد دولتی , 470 واحد ICT روستایی , 245 دفتر پیشخوان و 44 پیمانکار حمل ونقل مشغول خدمت در آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به تحریم های بین المللی گفت: پست تنها مجموعه ای است که با توجه به ارتباط جهانی مشمول تحریم نمی شود.

فرخی همچنین از فعال سازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان خبر داد و گفت: در این طرح تمامی اماکن استان کد گذاری شده و در نقشه جی پی اس ثبت و دیگر نیازی به دریافت کد پستی 10 رقمی نخواهد بود.

وی افزود : در حال حاضر با 44 فروشگاه اینترنتی طرف قرارداد هستیم و در این مدت 15 هزار فقره خرید اینترنتی انجام گرفته است.

مدیر کل پست آذربایجان غربی مهم ترین برنامه های هفته را با توجه به همزمانی با ایام محرم ; مراسم زیارت عاشورا , شرکت همکاران در برنامه های تاسوعا و عاشورا , برپایی ایستگاه صلواتی , رژه ناوگان موتورسواری و نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد.

پست، کهن ترین و گسترده ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم یک کشور با ساکنان دیگر سرزمینها و مناطق جهان است. هر پستچی از انجام 3000 سفر جلوگیری می کند، که هر سفر افزون بر هزینه، پیامدهای دیگری چون اتلاف وقت، فشارهای عصبی و روحی، آلودگی هوا و انواع خسارتهای احتمالی مالی و جانی را نیز به همراه دارد.

از سال 1969 روز 9 اکتبر – سال ‌روز تأسیس اتحادیهٔ جهانی پست به عنوان روز جهانی پست تعیین گردید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.