مشهد؛

اهمیت امنیت مرزهای خراسان رضوی

معاون اجتماعی ، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت در مرزهای استان شاهد رشد 20 درصدی در احداث جاده های مرزی بوده ایم.

اهمیت امنیت مرزهای خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  سید جواد حسینی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معاونت اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری برای کاهش و کنترل اجتماعی 5 رویکرد طلاق، اعتیاد، خودکشی،نزاع های جمعی و مفاسد اخلاقی توجه دارد، افزود: دو مقوله اعتیاد و طلاق از اهمیت بیشتری برخوردار است که 5 ماهه ابتدای سال کاهش طلاق را در استان داشتیم و طرح جامع کاهش و کنترل اعتیاد را در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: درحوزه اجتماعی، سیاسی و امنیتی 6 مدیرکل مشغول به کار هستند و 25 دستگاه فعالیت هایشان مربوط به این حوزه است.

معاون اجتماعی ، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: چهار رویکرد رو پیگیری می کنیم که رویکرد اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زا برون نگر مردمی و عدالت محور و تکریم ارباب رجوع و امنیت است.

حسینی با اشاره به اینکه امنیت مرزهای برایمان مهم است و شاهد رشد دراحداث جاده های مرزی بودیم، ادامه داد: 424 کیلومتر با ترکمنستان و افغانستان مرز مشترک داریم ونسبت به سال 92 در بحث احداث جاده های مرزی 20 درصد رشد داشته ایم که حدود 5/17 کیلومتردر محور های شرقی استان است و 18 درصد انسدادمرزها را با تیغ فلزی داشته ایم.

وی با بیان اینکه 7 شهر مرزی و حدود 900 هزار مرزنشین در استان داریم، افزود: همچنین برق رسانی به پاسگاه های مرزی را داشتیم که 25 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

معاون اجتماعی ، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با تاکید براینکه خراسان رضوی در سال 93-94 رتبه اول در امنیت اجتماعی کشور را کسب کرده است، تصریح کرد: امیدورایم بتوانیم رضایت شهروندان را در این زمینه کسب کنیم و و شهروندان خراسانی 93 درصددر مورد امنیت اجتماعی ابراز رضایت کردند که 5 درصد از امنیت اجتماعی در کشور بالاتر است.

حسینی گفت: در حوزه سیاسی رویکرد استانداری تقویت وفاق ملی، پرهیز از تبعیض، رشد روحیه اعتدالگرایی است.

وی افزود: طبق آخرین وضعیت 110 تشکل سیاسی در استان شناسایی شد که 54 تشکل مجوز رسمی دارند. و در تشکیل خانه احزاب 7 گروه رسمی اصلاح طلب و 7 گروه اصولگراو یک گروه اعتدالگرا است که در خانه احزاب تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی رتبه دوم درعرصه فرهنگی و اجتماعی را کسب کرده است، تصریح کرد: تلاش شده که مردم بیشتر درمسائل اجتماعی مشارکت داشته باشند که با ایجاد سمن ها و تشکل های غیر انتفاعی این مهم اتفاق می افتد.

معاون اجتماعی ، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تعداد 846 سمن فعال در استان داریم که نسبت به سال 92 نزدیک 15 درصد رشد سمن ها داشته باشیم و در سال95تعداد 43 سمن ها و نهادهای غیر دولتی افزایش داشته است که سمن ها در 17 قلمرو فعالیت از جمله درموارد علمی ، کشاورزی، خانواده و آثار تاریخی و بشر دوستانه فعالیت می کنند.

حسینی اظهار کرد:اولین خانه احزاب استانی را در کشور داریم که در قالب اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالگرا حضور دارندکه می خواهیم جامعه را از تک صدایی خارج شود.

وی همچنین به موارد در دست احداث اشاره کرد : سرای محله یا خانه مهر محله را تشکیل داده ایم که گروه ها و تشکل های دولتی و غیر دولتی در کنار هم به مسائل و مشکلات محله می پردازند.

وی با اشاره به اینکه 12 میلیارد تومان از وارت کشور برای هوشمند سازی مدارس ،خانه مهر محله و تجهیزات ورزشی در نظر گرفته شده است، گفت: قرار است این اعتبار در شهرهای مشهد، تربت جام و نیشابور استفاده شود.

انتهای پیام/ ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.