دست رد شورا به طرح ایجاد زیر ساخت های شهر هوشمند

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با لایحه سرمایه گذاری مشارکتی شهرداری تبریز برای اجرای شبکه فیبر نوری یکپارچه در تبریز مخالفت کردند.

دست رد شورا بر زیر ساخت های شهر هوشمند در تبریز
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شهردار تبریز در جلسه علنی صبح امروز شورای اسلامی شهر تبریز با ارائه لایحه ای بیان کرد :به منظور ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز برای شهر هوشمند و ایجاد شبکه یکپارچه اطلاعات در شهر تبریز نیاز به اجرای این طرح می باشد.

صادقی نجفی با بیان اینکه کلیه ادارات و دستگاه ها خواهند توانست از این شبکه استفاده کنند افزود:این طرح به صورت B.O.T و مشارکتی بوده و شهرداری تبریز برای اجرای این طرح مبلغی را پرداخت نمی کند بلکه باصدور مجوز حفاری به طول 360 کیلومتر ،26 درصد از سود کل فروش نصیب شهردادی خواهد شد و بعد از 15 سال کل امکانات و شبکه در اختیار سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قرار خواهد گرفت.
وی یاد آور شد با پیش بینی های انجام یافته اجرای این طرح یکسال طول خواهد کشید و 220 میلیارد تومان سود سهم شهرداری خواهد شد.
در پایان پس از بحث و بررسی این لایحه تنها 9 رای موافق داشت و در نتیجه تصویب نشد شهردار تبریز هم در اعتراض به این تصمیم شورا گفت:شهرداری نیز از لایحه خود عدول کرده و دیگر این بحث لازم الاجرا را مطرح نخواهد کرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر تبریز، با اظهار تاسف از عدم تصویب لایحه سرمایه‌گذاری ایجاد فیبر نوری در شهر، گفت: متاسفانه با عدم تصویب این لایحه، فرصت تقویت یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری ۲۰۱۸ وتوسعه هوشمند شهر از دست رفت.
اسماعیل چمنی افزود: لایحه سرمایه‌گذاری فیبرنوری در شهر، بستر مهمی بود که می‌توانست در برنامه‌های ارتباطی و ایجاد فرصت‌های مهم اشتغال در شهر موثر واقع شود؛ با این حال،متاسفانه این لایجه  با نظر مخالف شورا مواجه شد.

چمنی با بیان این‌که تصویب این لایحه، می‌توانست تحول مهمی در برنامه‌های ارتباطی اداره شهر ایجاد کند، متذکر شد: اجرای مسیر ۳۶۰ کیلومتر فیبرنوری در عرض چند سانتی‌متری حاشیه معابر شهر، به صورت کاملاً هوشمند، سریع و مکانیزه پیش‌بینی‌ شده بود و عارضه خاصی برای فضای کلی شهر نداشت.

عضو شورای اسلامی شهر، سرمایه‌گذاری اولیه پروژه را ۱۱۳ میلیارد تومان در مدت ۹ ماه خواند و افزود: صرفه‌جویی در هزینه‌های  ارتباطی شهرداری،  امکان برخورداری از  زیرساخت‌های مهم مخابراتی، نوسازی فرآیندهای ارتباطی و حرکت به سمت برنامه های شهر هوشمند، از جمله تاثیرات مثبت این پروژه بود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به این که شورا به یکی از مهم ترین فرصت های سرمایه گذاری «نه» گفت، یادآور شد: امروز شهر تبریز در یک سیر صعودی و بین‌المللی واقع شده که این امر، ضرورت توسعه بسترهای سرمایه‌گذاری را پررنگ می‌کند؛ با این حال، چنین لایحه‌ ارزشمندی که تاثیرگذاری اجتماعی و اقتصادی مهمی در شهر داشت، مورد توجه شورا قرار نگرفت.

وی متذکر شد: متاسفانه در فضای کلی شورا،  مباحث حاشیه‌ای و زاید، گاه چنین لوایح ارزشمند و توسعه‌‌آفرینی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ اگر قرار باشد، اگر قرار باشد رویّه اصلی شورا در بررسی لوایح این‌چنین باشد، چطور می‌توان به امتیاز مهم گردشگری ۲۰۱۸ امیدوار بود؟



همچنین اعضای شورای شهر تبریز برای چندین بار پس از نامه فرمانداری تبریز مبنی بر ارائه گزارش و تصویب مجدد لوایح اولویت دار هبه شده از موارد 16 و 17 قانون شهرداری ها مبنی بر کمک به نیازمندان ،آیین نامه و لایحه نظام مند کردن پرداخت هبه را تصویب کردند.



وضعیت نامناسب تالار شورای شهر تبریز به خصوص نبود صندلی برای مدیران شهرداری و خبرنگاران  و نصب داربست و وجود نخاله های ساختمانی به علت تعمیرات از جمله حواشی امروز شورا شهر تبریز بود که مورد انتقاد بعضی از اعضا شورا شهر و حضار قرار گرفت.
دست رد شورا به طرح ایجاد زیر ساخت های شهر هوشمند


انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.