معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: متولیان امور فرهنگی باید توجه جدی به فضای مجازی داشته و برنامه های مختلف فرهنگی برای آن داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شبستری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با تاکید بر اهمیت ساماندهی امور جوانان گفت: جوانان آیندگان جمهوری اسلامی هستند و باید در جهت خنثی سازی تهدیدات دشمنان که جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند اقدامات فرهنگی و اجتماعی مناسبی انجام شود.

وی با بیان انیکه دشمنان در جنگ سخت با ایران اسلامی شکست خورده اند، ادامه داد: اکنون دشمنان نظام از طریق جنگ نرم جوانان و نوجوانان کشور را مورد هدف قرار داده اند که برای مقابله با آن باید جوانان خود را به سلاح ایمان و اعتقاد مجهز کنیم.

شبستری اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی از باورها و اعتقادات دینی ملت ایران اسلامی به خصوص جوانان این مرز و بوم در هراسند و سعی دارند از طریق ابزارهای مختلفی همچون ماهواره و فضای مجازی جوانان ما را از باورهای دینی و ارزشی خود دور کنند.

وی گفت: در حوزه نظامی نیز توان دفاعی ایران اسلامی افزایش یافته و نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی از آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تجاوز و تعرض به کشور برخوردارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی یکی از بحث های جدی و مورد توجه دولت تدبیر و امید است، ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده در حوزه های مختلف فرهنگی در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی انجام شده است.

وی افزود: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مشکلاتی که در سر راه آسیب های اجتماعی وجود دارد بسیار جدی است و باید دستگاه های متولی امور فرهنگی در راستای احصای مشکلات اقدام کنند.

شبستری اضافه کرد: رواج ازدواج آسان، ارائه مشاوره و آموزش های سبک زندگی و آموزش مهارت های اجتماعی از جمله راهکارهای مبارزه با آسیب های اجتماعی است.

وی با تقدیر از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولی امور جوانان گفت: برنامه های مربوط به اوقات فراغت و جوانان از موضوعات مهمی است که باید در تمام طول سال مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی افزود: شاید زمانی جلسات سخنرانی مملو از حضور جوانان بود ولی امروز ذائقه نسل جدید متفاوت تر از گذشته است و باید مسئولان متناسب با خواسته جوانان و مقتضیات زمان، فرهنگ و ادبیات اصیل و حتی معارف اسلامی را به نسل جوان، منتقل کنند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های کیفی و پرهیز از کمیت گرایی اظهار کرد: باید از ظرفیت تشکل های مردمی بیش از پیش استفاده کرده و دستگاه های اجرایی نیز به تشکل های مردمی اعتماد کنند.

شبستری با بیان اینکه متاسفانه عده ای در تلاشند که فضای یاس و ناامیدی را به جامعه تزریق کنند، اضافه کرد: باید توجه کرد اگر مردم مایوس شوند تنها از دولت نیست بلکه نسبت به نظام مایوس خواهند شد که این آسیب جدی برای نظام است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.