نشست تخصصي توانمند سازي خانواده و كودك در مواجهه با چالش هاي رسانه در دانشكده علوم تربيتي دانشگاه فردوسي برگزار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ استاديار دانشگاه فردوسي مشهد در اين نشست گفت: هر جامعه اي براي پيشرفت نياز به سرمايه گذاري روي كودكان دارد.

دكتر سيد محمد اصغري نكاح افزود:كودك و خانواده را نمي توان از هم جدا كرد و بايد اين سرمايه گذاري بر روي هر دوي انها انجام شود.

وي اظهار كرد:اگر خانواده نتواند فرزند را در ارتباط با فناوری راهنمایی و هدایت کند، آسیب های اجتماعی بسیاری منتظر خانواده و جامعه است.

اين روانشناس كودك ادامه داد: پایه ای ترین مرکزی که از طریق آن می توان آگاهی و فرهنگ استفاده صحیح از فناوری را وارد کرد تا نسل های آینده دچار مشکل نشوند، خانواده است و بايد برای تأثیرگذاری بر این خانواده ارکان آن، یعنی پدر و مادر، خود از این فرهنگ و آشنایی برخوردار باشند.

دكتر اصغري نكاح تاكيد كرد:اگر دیدگاه والدین نسبت به این فناوری ها دیدگاهی کاربردی در جهت تسهیل امور خانواده شان باشد و در کنار آن آموزه های مراقبتی و هدایتی از فرزندان را بدانند، می توان امیدوار بود که فرزندان و نسل های آینده آگاه و دارای فرهنگ صحیح در استفاده از ابزار فناوری خواهیم داشت.

جايگاه رسانه ها در زندگي كودكان،مروري بر فرصت ها و چالش هاي حضور رسانه ها در زندگي كودكان و راهبردهاي توانمندسازي خانواده و كودكان در مواجهه موثر از موضوعات مطرح شده در اين نشست بود.

انتهای پیام // ف ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.