رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب، از نمونه برداری و پایش پسماندهای عفونی بیمارستان شهدای تکاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محمد رضا صادقیان در این زمینه افزود: در راستای اجرای طرح خود اظهاری در پایش، نمونه برداری از پسماندهای عفونی بیخطر شده در محل بیخطر سازی پسماندهای پزشکی بیمارستان شهدای تکاب ترتیب یافت.

وی گفت: در این بازدید یک روزه که به همت کارشناسان پایش و آزمایشگاه اداره حفاظت محیط زیست تکاب ترتیب یافت، کارشناسان ضمن بازدید و نظارت بر نحوه بیخطر سازی دستگاه بر نمونه گیری کارشناسان اعزامی از آزمایشگاه معتمد نیز نظارت کردند.

صادقیان اظهار کرد: بیمارستان شهدای تکاب به عنوان تنها متصدی و مرکز دارنده دستگاه بیخطرساز در سطح شهرستان تکاب ا ز سال 1393 شروع به فعالیت نموده است. عملکرد این دستگاه تا کنون بصورت سیستم هیدروکلاو بوده که از ماه گذشته به سیستم ماکروویو ارتقا پیدا نموده و باعث شده که بیخطرسازی با دقت بالاتری نسبت به سیستم قبلی انجام بگیرد.

وی افزود : پسماندهای پزشکی کلیه مراکز درمانی و بهداشتی فعال در سطح شهرستان تکاب نیز برای بیخطرسازی به این مرکز انتقال می یابند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت هر چند دقت سیستم ماکروویو بالاتر از سیستم های قبلی می باشد ولی به دلیل تشعشع اشعه زیان بار مادون قرمز باید پرسنل شاغل در این مجموعه نهایت دقت را داشته باشند و موارد ایمنی را رعایت نمایند.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.